ING Bank yönetimi bir yıl önce genel müdürlük koltuğunu Pınar Abay'a devrederken açıkladığı Türkiye hedeflerini revize etti. Banka o dönemde "5 yılda Türkiye'nin ilk 5 bankası arasına gireceğiz" dediğinde bu hedefe ulaşmak için bilançoyu ikiye katlayacağını da ifade etmişti. Ancak Eylül 2012 bilançosu Genel Müdür Pınar Abay'ı rakamları katlamak yerine kârlılığı artırmaya yöneltti. Hatırlanacağı üzere ING Bank o dönemde 16.6 milyar liralık aktif büyüklüğüyle özel bankalar içinde 8'inci, tüm sektörde de 11'inci sıradaydı. Eylül 2012 bilançosuna göre ise bankanın aktif büyüklüğü 25 milyar liraya ulaştı. Oysa sektörde 5'inci sırada olan bankanın aktif büyüklüğü 52 milyar lira. Pınar Abay bu durumu şöyle açıklıyor: "5'incilik hedefini değiştirdik. Bilanço büyütmek çoğu zaman kârdan fedakârlık etmek demek."
MEVDUATTA ARTIŞ
Abay, artık kârlılığa odaklandıklarını vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürüyor: "Konut kredisinde herkes aynı ürünleri verebiliyor. Ancak ING 40'tan fazla ülkede faaliyet gösteriyor ve geniş bir bilgi ağı var. Bu, ihracat yapan şirketlere farklı ürünler geliştirme imkânı doğuruyor. Dolayısıyla ihracatçı bizim için önemli bir hedef. İkinci olarak da bireysel bankacılıkta rakiplerden hızlı büyüyoruz. Mevduatta rakiplerin ötesinde, yüzde 82'lik artış yakaladık. Bundan böyle bireysel müşterilere odaklanma kararı aldık"
NÜFUSUN % 11.5'İ TASARRUF EDİYOR
ING Bank, araştırma şirketi Ipsos KMG ile yaptığı "Tasarruf Eğilimleri Araştırması"nın sonuçlarını paylaştı. Araştırmaya göre kentsel nüfusun yüzde 11.5'i tasarruf yapıyor. Geri kalan yüzde 88.5'lik kesimin yüzde 43.2'si tasarrufu planlıyor. Araştırma eğitimle tasarrufun arttığını da ortaya koyuyor. İlkokul mezunlarında tasarruf oranı yüzde 8'ken, üniversite mezunlarında yüzde 25 olarak belirlendi. Çocuğu olmayanlar daha çok tasarruf ediyor.