X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Fay hattında çelik gibi otel
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Fay hattında çelik gibi otel

  • Giriş Tarihi: 20.1.2013

İstanbul'un deprem riski en yüksek ilçesi Avcılar'da 40 milyon euroluk yatırımla çelikten lüks otel yapıldı. Nedret Yüksel Oğan, "2 bin 683 ton çelik kullandık. Öyle bir bina yaptım ki ben öldükten sonra bile yıkılmayacak" dedi

1999'da yaşanan deprem felaketinde İstanbul'da en çok zarar gören bölge Avcılar olmuştu. Depremin ardından gayrimenkul fiyatlarının dibe vurduğu ilçede, bugün milyonlarca dolarlık prestijli projeler hayata geçiriliyor. Son olarak Avcılar'da Türkiye'nin en sağlam otellerinden biri açıldı. Toyota Türkiye'nin en büyük bayilerinden Sonkar Otomotiv tarafından inşa edilen otel, Hilton Double Tree markasıyla işletiliyor. 27 katlı ve 230 odalı otelin en önemli özelliği Türkiye'nin ve Avrupa'nın tamamı çelikten üretilen en yüksek binası olması. 40 milyon euroluk yatırımla hayata geçirilen proje için İstanbul Teknik Üniversitesi'nden de destek alındı. Yatırımın inşaatında Amerika ve Japonya'da üretilen toplam 2 bin 683 ton çelik kullanıldı.

150 KİŞİYE İSTİHDAM

Otelin yatırımcısı ise iş yaşamında 40 yılı geride bırakan Sonkar Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Nedret Yüksel Oğan. Bir dönem devlet kurumlarında da çalışan Oğan, 1983'te kamudaki görevinden ayrılarak inşaat sektörüne adım attı. Ağırlıklı olarak sanayi yapıları inşa eden Oğan, Özdemir Sabancı'dan gelen teklif üzerine Sonkar'la otomotiv sektörüne girerek 20 yılda Toyota'nın en büyük bayilerinden bir oldu. Oğan'la inşaat sektöründeki yatırımlarını konuştuk.

* Avcılar, 1'inci derecede deprem bölgesi. Bu yatırımı yaparken hiç çekinmediniz mi?
Hayır hiç çekinmedim. Biliyorsunuz burada birçok sanayi kuruluşu var. Onların yabancı konuklarının kalacağı bir otele ihtiyaç vardı. Bu yatırımla boşluk doldurduk. Deprem bölgesi olduğu için kimse Avcılar'da yüksek bina yapmaya cesaret edemiyor. Biz de depremi göz önünde bulundurarak, yüksek maliyetli bir bina yaptık. Fizibilite çalışmalarından sonra çelik kullanmaya karar verdik. Bölgede 150 kişi istihdam ediyoruz. İstanbul dünyada artık marka oldu. Bölgenin mihenk noktası olarak Türkiye'nin geleceği parlak.

* Neden çelik kullandınız bu yatırımda?
Biz inşaatçı bir firma olarak her türlü malzemeyi denedik. Ancak son depremlerde betonarme sınıfta kaldı. Ben öldükten sonra da yıkılmayacak bir bina yapmak istedim. Lüksemburg'da üretilen Arcelor Mittal marka özel çelik kolonlar kullandık. Türkiye Yapısal Çelik Derneği bu binayı Avrupa'da ödüle aday gösterdi. Çünkü bu yapının standartları Amerika'nın bile çok üstünde. Binayı kitabına göre yaptık, bu da bize yüksek maliyetler getirdi.

KORE BİLE BİZE OTOMOBİL İHRAÇ EDİYOR
* Son dönemlerde en çok konuşulan konu yerli otomobil. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Şu anda Türkiye'de satılan Toyota'nın Corolla modeli Japonya'dan geliyor. Haziran ayında yeni çıkacak model Adapazarı'nda üretilecek. Bu bir anlamda yerli malı olarak görülüyor. Çünkü Türk işçisi üretim yapıyor, yerli yedek parça kullanılıyor. Bu konuda geç kaldığımızı düşünüyorum. Türkiye vaktiyle Kore'ye asker gönderdi. Şimdi Kore, Türkiye ile Avrupa'ya Hyundai ve Kia ihraç ediyor. Çok geç kaldık.

TOYOTA'NIN YÜZDE 9.75'İNİ SATIYORUZ
* İnşaat sektöründe hangi projelere imza attınız?
Toyota'nın bayisi olmadan önce sanayicilere fabrikalar yapıyordum. Bu yatırımları da onların parasıyla inşa ederek sermaye kazanmaya çalıştım. Medyaprint, Uzanlar'ın Güneşli'deki binası, Enboy fabrikası ve Varan'ın tesislerini yaptım. Bizim iki Toyota bayimiz var ve bu markanın Türkiye'deki satışlarının yüzde 9.75'ini yapıyoruz.

ÖZDEMİR SABANCI BÜYÜK KAYIPTIR
* Özdemir Sabancı'yla sağlığında çok yakın olduğunuz söyleniyor...
Evet, çok samimi olduk kendisiyle. Konuşurken koluma girerdi, birlikte gezerdik. Öldükten sonra toparlanamadım. Beyni saat gibi çalışıyordu. Kendisinden sonra gelen bütün yöneticilerde onu aradım. Özdemir Bey, sadece Sabancı ailesi için değil tüm Türkiye hatta dünya için bir kayıptır. Özdemir Bey'den sonra Sabancı Piyale, Danone, Carrefour'u elden çıkardı. Onun döneminde Toyotasa, Lassa, Brissa, Enerjisa gibi dev şirketler doğdu.




kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.