Spor ve prestij kelimelerini son yıllarda sıkça bir arada telafuz eder olduk. Özellikle Türk Hava Yolları'nın dünyanın en başarılı sporcularıyla yaptığı anlaşmalar marka- sporcu ilişkisinin toplum üzerinde yarattığı etkiye en güzel örneklerden biri. Mercedes, Türk sporuyla sadece otobüs ve otomobilleriyle değil, marka prestijiyle de sinerjiyi yakalamış durumda. 15 yıldır futbol ve basketbol federasyonlarının sponsorluğunu yürüten marka, milli takımları sırtlıyor. Sporcularımız dünyanın her yerinde Mercedes araçlarla seyahat ediyor. Mercedes Türk CEO'su Wolf-Dieter Kurz, golf gibi alternatif branşlara da destek vermeye başladıklarını söyledi. Türk sporuyla ilişkisini daha uzun yıllar sürdürmek istediklerini belirten Kurz'la gelecek planları üzerine konuştuk.
Türkiye Futbol Federasyonu'na (TFF) sponsorluğunuz Milli Takım otobüsü gibi filo sağlamakla mı sınırlı?
Türk Milli Takımı'nı 1996'dan beri destekliyoruz. Hem federasyon hem de milli takımlar için gerekli araçları sağlıyoruz. Bunun dışında maddi bir katkımız yok. 2014'e kadar yeni bir sözleşme yaptık. İleriki yıllarda da bu işbirliğinin devam edeceğini düşünüyorum. 2001'den bu yana da basketbola destek veriyoruz.
A Milli Futbol Takımı son dönemlerde pek iyi gitmiyor, bu sponsorluğun markanıza katkı sağladığını düşünüyor musunuz?
Bizim için şu anda önemli olan hem basketbol hem de futbolun Türkiye'de önemli bir yeri olması. Milli takımlar da toplumda büyük değer taşıyor. Bu takımı desteklememiz toplum açısından önem taşıyor.
Basketbol Federasyonu'yla olan anlaşmanız ne kadar sürecek?
2014'te tekrar masaya oturacağız. Yola nasıl devam edeceğimizi kararlaştıracağız. Yüksek ihtimalle devam edeceğiz.
TÜRKİYE'YE 750 MİLYON EURO
Türkiye'nin Mercedes dünyasındaki yeri nedir?
Kuruluşumuzdan beri 750 milyon euronun üzerinde yatırım yaptık Türkiye'ye. Hem Türkiye'deki ekonomik durumun hem de satışlarımızın iyi olması Daimler camiasında da Mercedes- Benz Türkiye'nin önemini son yıllarda hayli yukarılara taşıdı. Berlin'de Almanya-Türkiye maçında üzerimde Türk forması, elimde Alman bayrağı vardı. Kim gol atarsa atsın kazanan taraf ben oluyorum.
FİNAL FOUR PRESTİJLİ BİR İŞTİ
Geçen yıl Final Four'daki sponsorluğunuz için neler söyleyeceksiniz?
Biz bir aile olarak Final Four'da ortaya çıktık. Zaten otobüsle Türkiye'de çok güçlü bir konumdayız. Bu tüm ülkelerde aynı değil, bizde otobüs çok önemli. Aynı şekilde basketbol da çok önemli. Her ülkede bu böyle değil. Biz Türkiye'deki gücümüzü birleştirip, gösterdik.
Basketçilere özel tasarım mı yaptınız?
Otobüslerimizi hazırlamadan önce takımlarla görüşüyoruz. İhtiyaçlarını belirliyor ona göre şekillendiriyoruz. Çok esneğiz ama sporcular ayağa kalktığında daha fazla mesafe sağlamayı isterdik.