X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 160 gramlık ceketle şov yaptı!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

160 gramlık ceketle şov yaptı!

  • Giriş Tarihi: 25.2.2013

Gucci ve Tiffany gibi markalara yatırım yapan ABD'li Investcorp ile ortaklığa giden Orka Grup'un patronu Süleyman Orakçıoğlu, teknolojiye de el attı. Orakçıoğlu'nun ceketinin ağırlığı sadece 160 gram

Orka Grubu'nu 30 yıl önce kardeşi Haldun Orakçıoğlu ile birlikte 16 metrekarelik bir işyerinde kuran ve Damat markasını yaratan Süleyman Orakçıoğlu, geçen yıl şirkete ortak olan Investcorp'u ve Jil Sander ve Uniqlo gibi önemli markalarının tasarımcısıyken transfer ettikleri ünlü tasarımcı Pierangelo D'Agostin ile değişen dünyalarını anlattı.

2012'nin en ilginç satın almalarından birine imza attınız. Investcorp daha önce Gucci ve Tiffany gibi önemli markalara yatırım yapan bir grup. Herhalde bu hali sizi çok etkilemiş olmalı?
Yatırım yaptığı Gucci'yi 10 kat büyütmüş ve sonra da çıkmış. Investcorp'un 20 milyar dolara yakın bir büyüklüğü var. Etkilendik tabii.

Yabancı ortak arayışınız var mıydı yoksa kapınızı çalınca cazip mi geldi?
2012'de iş birliği gerçekleşmeden öncede dünyanın en büyük fonlarından birçok teklif almıştık. Ama Investcorp'un hikayesinden çok etkilendik.

Orka Grup'ta işler ne kadar büyüdü?
Orka Grup şemsiyesi altında üç tane markamız var Damat Tween ve DS. Çevre ülkeleri de pazarımız olarak görüyor ve oralara da yatırım yapıyoruz. 2001 krizinden sonra taşlar yerinden oynadı. Tek bir markayla piyasada rekabetçi olmak mümkün değil. Alt markalar oluşturmak şart oldu. Biz de öyle yaptık. Damat Tween ve DS olarak 205 mağazamız var. Bunların 45'i yurtdışında.

FIRSATLARI DEĞERLENDİRMELİYİZ
Ortadoğu'da kaos, Avrupa'da kriz var. Bunlar sizi nasıl etkiliyor?
Bunlar geçici problemler. Süreç ne olursa olsun Türk markalarının önümüzdeki dönemde çok etkili olacağını düşünmüyorum. Tarihi fırsat var elimizde. İtalya, Fransa sorunlarla uğraşırken bizim aslında önümüz açılıyor. Bu fırsatı iyi kullanmalıyız.

2012'yi nasıl kapattınız?
Yüzde 20 büyüdük geçen yıl. Önümüzdeki 3 yıl 2.5 kat büyümeyi planlıyoruz. 2009-2012'de bu oldu. Ciromuz 240 milyon liraydı geçen yıl, bu yıl hedefimiz 300 milyon liraya çıkmak. 2001 yılına göre 10 kat büyümüşüz. Hazır giyim sektör olarak büyüyor ve büyümesi de lazım. Hâlâ yolun başındayız. 2023 hedeflerimiz var.

TOKYO'YA ÖZEL KOLEKSİYON!
Yabancı ortakla birlikte ne planlıyorsunuz?
Size hangi kapıları açacak? Kuluçka dönemindeyiz şu an. Örneğin dünyanın tanınmış markaları Jil Sander ve Uniqlo'yu tasarlayan Pierangelo D'Agostin ile anlaştık. Koleksiyon üzerinde şu an çalışıyor. Bu tasarımcının 10 yıl önce bizimle çalışması hayaldi.

CEBİ BAKIRLI 160 GRAMLIK CEKET
Uniqlo da teknolojik kumaşlar çokça kullanmıştı. Damat Tween'de de görecek miyiz?
Farklı sürprizler var. Mesela şu an giydiğim ceket 160 gram civarında. İlk defa bu program için giydim. Yeni bir kalıp. Kumaş çok hafif. İç tarafındaki ceplik bakırdan. Elyaf bakır elementi bildiğiniz iplik haline getirilmiş. Bakır radyasyonun manyetik alanlarda olumsuz etkisinden koruyor. Bu ceket sizi elektromanyetik radyasyondan korur. Bunu 2 sezondur kullanıyoruz.





kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.