X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Migros'a büyük ödül
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Migros'a büyük ödül

  • Giriş Tarihi: 28.2.2013 16:53

Perakende devi Migros, OBASE ile beraber geliştirdiği “Benim Ofisim” projesi ile, mağaza yöneticilerinin verimliliğine mobil cihazlar üzerinden katkı sağlayarak uluslararası platformda “En İyi Mağaza İçi Çözümleri” kategorisinde ödüle layık görüldü.

Migros, Benim Ofisim adını verdikleri MicroStrategy Mobil platformunu OBASE ile geliştirerek ülke genelinde 850 mağaza yöneticisinin ofis ortamını iPad'lere taşıdı. Benim Ofisim projesi, mağazayı mağaza içinde yönetmek, mağaza yöneticisinin sadece satış ve operasyon odaklı çalışmasını yaparken daha hızlı, verimli ve karlı kararlar almasını sağlamak amacıyla hayata geçirildi.

Hayata geçirilen projede interaktif satış performansı verisi, stok seviyeleri, harita üzerinden detaylı rakip analizi bilgisi, raf yerleşimi görüntüsü ve diğer kritik KPI'lar anlık olarak takip edilebiliyor. Mağaza yöneticileri mağaza satış alanında dolaşırken problemli konuları ve istisnai durumları hızlıca farkedip, önemli iş kararlarını tablet üzerinde birkaç dokunuş ve çekme ile alabiliyor.

Perakendecilikte yönetim anlayışını tümden değiştiren, mağaza yöneticilerinin tüm işlerini arka ofis yerine reyon aralarında yapabildikleri "Benim Ofisim" projesini hayata geçiren OBASE'in Genel Müdürü Dr. Bülent Dal şunları söyledi; "Mağazada anlık verilmesi gereken karar ve aksiyonların zamanında doğru bir şekilde gerçekleşmesi operasyonel mükemmeliyeti ciddi anlamda etkilemektedir. Mağazacılıkta, mağaza müdürlerinin müşterileri ve çalışanlarıyla bir arada olması gerekiyor. Bir taraftan da arka ofiste yapması gereken birçok çalışma var. İkisini bir arada daha hızlı, karlı, verimlive yüksek müşteri memnuniyeti ile yönetebilmeleri için mobil bir yapı kurduk. Mağaza müdürleri bu proje ile çalışanları ve müşterileriyle bir arada olurken arka ofisteki operasyonları da tabletler üzerinden takip edebiliyorlar. Anlık kararlar için önemli KPI'ların takip edilebildiği, satış tahmininden, aktivite yönetimine kadar uzanan zengin fonksiyonalitenin olduğu proje, 6 ay gibi kısa bir sürede tüm mağazalarda Haziran 2012'de hayata geçirildi. Benim Ofisim projesini Migros'un uzun yıllardır geliştirmekte olduğu güçlü bilgi sistemi altyapısı üzerinde MicroStrategy ve OBASE Perakende Karar Destek Sistemi Detailer ile halihazırda geliştirmiş olduğumuz ögelerden de istifade ederek, benzerlerine göre bu kadar kısa bir sürede hayata geçirme şansı bulduk. Migros'un vizyonerliği ile gerçekleşen Benim Ofisim'in Türkiye'deki diğer şirketlerin de yönetim anlayışlarını değiştirmesine öncülük edecek örnek bir proje olacağına inanıyoruz."

Bu büyüklükteki bir proje için OBASE ve MicroStrategy Mobil Platformu'nu çok esnek, sağlam ve güçlü bir yapı oldukları için tercih eden Migros, Benim Ofisim'in tüm dünyada sağladığı başarılardan aldığı güçle, diğer iş süreçlerinde de bu mobiliteyi kullanmaya karar verdi. İlk yeni pilot çalışma, depolarda, depo müdürleri ve depo yönetimi anlayışında verimlilik sağlamasına yönelik planlanıyor. Uygulamanın da desteği ile son bir yıl içerisinde rafta mal bulunurluğunu yüzde 3 artıran Migros, ayrıca bu proje ile operasyonel verimliliğini artarırken, mağazalarda basılan raporlar yüzde 40 azalttı. Tüm raporların en fazla üç saniyede tablet ekranına yansıdığı ve dünyada daha önce yapılmayan bu proje Migros'un geleceğe bir yatırımı olarak ön plana çıkmaktadır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.