X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 35 defa battı 36'ncıda mucit oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

35 defa battı 36'ncıda mucit oldu

  • Giriş Tarihi: 5.3.2013

20 yılda 35 defa batan Nazlı Gıda'nın patronu Ethem Kurt, 36'ncı denemede mucit oldu. "Var mı Nazo gibisi" cıngılıyla hafızalara kazınan soğuk içecekle başarıyı yakalayan işadamı, bugün 40 ülkeye ihracat yapıyor

Var mı Nazo gibisi reklam cıngılıyla ünlenen Nazlı Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Kurt'un enteresan bir başarı hikâyesi var. Bugün Nazlı Gıda'yla 40 ülkeye ihracat yapan işadamı Kurt, ticaret hayatında 35 şirket batırdığını itiraf ediyor. Tekstilden ilaca kebapçılıktan ayakkabıcılığa kadar birçok işi deneyen Kurt, 1980 ile 2000 arasında girdiği her işte iflas etmiş. Her yıl ortalama iki şirket batıran Kurt'un talihsizliği 2000'lerin başında Nazo markasıyla değişmiş. İflaslardan ders çıkaran Kurt, 2000'lerin başında ticarette inovasyon, markalaşma ve reklamın önemini fark etmiş. O tarihlerde Türkiye'nin ilk yerli soğuk içeceğini üreten, ilk defa ulusal TV'lerde reklama çıkma cesaretini gösteren KOBİ patronları arasına giren Kurt, başarı merdivenini hızla tırmanmış.

10 yıldır büyüyor
İlk yerli patates cipsinden organik ambalajlama tekniklerine kadar 10'dan fazla patentli buluşa imza atan Nazo'nun patronu, bugün küresel ligde top koşturan bir şirketin sahibi. Konya, Nevşehir ve İstanbul'daki 4 fabrikasında üretim yapan Kurt, 32 milyon dolar ciro hedefliyor. Deneyimli sanayici, başta Afrika olmak üzere birçok ülkede soğuk içecek pazarının lideri konumuna yükseldi. 10 yıldır iflas etmeyen Kurt, yeni girişimcilere örnek olması amacıyla batırdığı tüm şirketlerin hikâyesini bir kitapta toplamayı hedefliyor.

İnovasyon ve reklamla büyüdü
2000'lerin başlarında üretimde Ar-Ge'ye önem veren Kurt, ayrıca o dönem KOBİ'lerin pek de cesaret edemediği ulusal TV'lere reklam verme konusunda da şaşırtıcı bir irade sergiliyor. İlk reklam filmini maddi imkânsızlıklar nedeniyle sadece üç saniyelik "Var mı Nazo gibisi" cıngılına çeken Kurt, reklamın dikkat çekmesiyle kısa sürede yükselişe geçiyor.



kalan karakter 1000

muhammet çakır muhammet çakır

bravo ya bende şuan berbat urumdayım iflas etmek üzereim aslınca çalışmayı seven kurnaz isanım ama işler ters gidiyor ortakalr kavga ediyor vs hayırlısı bekliycem

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 12.02.2015 20:57
Erhan Erhan

Helal olsun.. Sonunda basarmıs yani

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 05.03.2013 10:10
sedat sedat

bravo adama işte bu.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 05.03.2013 10:07

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.