BİM, satış gelirlerini yüzde 21 artışla 9.9 milyar TL düzeyine çıkartırken net kârı yüzde 11 artış göstererek 331,3 milyon TL oldu. BİM geçen yıl 1.870 yeni istihdam imkanı oluştururken, toplam çalışan sayısını da 20 bin 724'e çıkardı. Geçen yıl hizmete soktuğu 366 mağazayla 2012 sonu itibariyle toplam mağaza sayısı 3 bin 655 olan BİM, bu alandaki birinciliğini de korudu.
BİM'in 2012 yılı mali sonuçları İstanbul Swissotel'de düzenlenen birbasın toplantısı ile açıklandı. Toplantıya BİM İcra Kurulu Üyeleri Galip Aykaç ve Haluk Dortluoğlu katıldı.
"2023'DE TÜRKİYE'NİN İKİ ULUSLARARASI PERAKENDE MARKASINDAN BİRİ OLABİLİRİZ"
Toplantıda konuşan Galip Aykaç perakende sektörünü değerlendirerek şunları söyledi:
"Perakende sektöründe konsolidasyon sürecinindevam etmesini bekliyoruz. Bugün ülkemizde organize perakendenin toplam perakende içindeki payı % 42 düzeyindedir. Bu oran gelişmiş ülkelerdeki payın hayli altındadır. Bu açıdan ülkemizde organize perakendenin önünün açık olduğunu söyleyebiliriz. Organize perakende, 2012 yılında da özellikle istihdamın artması başta olmak üzere, kayıt dışı ekonominin azalmasında ve rekabetçi yapısı sayesinde kaliteli ürünve hizmetlerin yoğun bir şekilde tüketiciyle buluşmasında önemli rol oynadı."
Türkiye'nin 2023 hedeflerine ve perakende sektörünün bu süreçteki rolüne değinen Aykaç şöyle devam etti:
"Türkiye'nin 2023'te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmesi ve 2 trilyon dolar milli gelir elde etmesi hedefleniyor. Perakende sektörü ülkemizin bu hedeflere ulaşmasında lokomotif görevini üstlenebilir. Perakende sektörümüz sadece Türkiye'de yaşayan 75 milyon insanımıza değil, ülkemize uçakla üç saat mesafedeki ülkelerde yaşayan 950 milyon kişiye hizmet verme vizyonuna sahiptir. 2023'te Türkiye'nin 10 uluslararası markaya sahip olacağı, bunlardan ikisinin perakende sektöründen çıkacağı öngörülüyor. Bu iki markadan biri BİM olacaktır."
Daha sonra söz alan BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu, BİM'in 2012'dekiperformansı hakkında bilgi verdi. Yüksek kaliteli ürünleri düşük fiyatlasunarak büyümeye devam ettiklerini kaydeden Dortluoğlu, "Geçen yıl yüzde 21 büyümeile sektördeki liderliğimizi sürdürdük. Büyümemiz kârlı olmakla birlikte düşük fiyatlarımızı koruyabilmek için kâr marjımızı düşük tutuyoruz. Çünkü bizim içinmilyonlarca tüketiciye en iyi hizmeti ve en kaliteli ürünleri sunmakönceliklidir" dedi.
Haluk Dortluoğlu geçen yıl BİMCELL ile girdikleri mobil iletişim sektöründe de tüketicilerden büyük ilgi gördüklerini belirtti. Haluk Dortluoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
"Karmaşık paketler içermeyen, sade, ekonomik ve tüketici için bir katma değer ortaya koyan çözümler sunan BİMCELL güçlü pazarlama ağı ve marka itibarı ile abonesayısını her geçen gün arttırıyor. Halen 440.000 abonesi bulunan BİMCELL, mobil iletişim sektöründeki yükselişine devam ediyor."