X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bir bankacının hazin anıları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bir bankacının hazin anıları

  • Giriş Tarihi: 15.3.2013

"Müşteriyi tenhada kıstırın" talimatına uymadığı için işten atılan bankacı, 500 sayfalık dökümanla Hazine ve BDDK'ya başvurdu. Kurumlar inceleme başlattı

Bankaların sigorta ve komisyon kanalıyla haksız kazanç elde etmesine artık çalışanları da isyan ediyor. Suça iştirak etmek istemediğini belirten 9 yıllık bankacı 'istenmeyen adam' ilan edildi. Banka yönetiminin "Müşterileri tenhada kıstırmaya devam edin" diye mailler atmasını içine sindiremeyen, bu nedenle de emirleri uygulamayan bankacı işten atıldı. Hukuk mücadelesi başlatan eski bankacı Hazine Müsteşarlığı ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) 500 sayfalık belge gönderdi. Konuyla ilgili soruşturma başlatıldı. Yetkililer, bu belgelerin milat olabileceğini belirtti. Eski bankacı 5 Nisan'da ilk duruşmasına çıkacak. Aynı bankanın bir yöneticisi de benzer dilekçe gönderdi.

PERSONEL DE SORUMLU
İkinci şikâyet üzerine de BDDK ve Hazine soruşturmayı genişletti. Hazine konuyla ilgili tebliğ yayımladı. Buna göre, yapılan usulsüzlüklerden bölüm müdürleri ve üst yöneticiler kadar personelin de sorumlu olduğu belirtildi.

İŞTE O MEKTUP

Oğuz Bey,
9 Mart yayınlanan "Bankalar ve Siyaset" yazınız üzerine bu mektubu kaleme aldım. 9 yıllık bankacılık kariyerimde, sistemin hırsızlık üzerine kurulduğunu gördüm. Yapılan her türlü usulsüzlük ve soyguna 'dur' demek istediğimde karşıma yöneticilerim çıktı. "Biz bu işten prim ve para kazanıyoruz" diye olayları örtbas ettiler. Asıl konu müşterilere kredi kullandırılırken bilgi ve onayları alınmadan çeşitli sigortalar yapılmasıydı.

SAADET ZİNCİRİ
Örneğin emekli, memur ya da esnafa işsizlik sigortası yapılıyor. Müşterinin kullandığı kredi tutarı 10 bin TL. Bu sisteme 10 bin 500 TL olarak giriliyordu. Ama işlemler 10 bin TL üzerinden yapılıyormuş gibi bilgi veriliyordu. Aradaki 500 TL'ye çeşitli sigortalar yapılıyordu. Bu sigortalardan haberi olmayan müşteri risk gerçekleştiği zaman tazminat talebinde bulunamıyordu. Bu yüzden sigorta şirketinin kasasına giren para tekrar dışarı çıkmıyordu. Saadet zinciri o kadar güzel işliyordu ki banka her yıl sigorta gelirlerini yüzde 100 artırarak yıllık kazancını 200 milyon TL'ye çıkarmıştı. Oysa Hazine Müşteşarlığı'nın konuyla ilgili yayınladığı bir tebliğ var. Çünkü müsteşarlığa haberi olmadan sigorta yapılan müşterilerden çok sayıda şikâyette bulunulmuş. Bu tür işlemleri yapan kişi ve silsile yoluyla tüm amirleri hakkında Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunulacağı belirtiliyordu. Ben bu tebliğe dayanarak işlem yapmadım. Fakat amirlerim sigorta hedefleri olduklarını, bunlar tutmazsa zor durumda kalacaklarını, müşterilerin işine yarayıp yaramadığına bakmadan kredi kullanan herkese bu zorunlu olmayan sigortaları yapmamız konusunda ısrar ediyorlardı. Konuyu Teftiş Kurulu'na ilettim. Bunun banka politikası olduğunu ve tarafsız davranamayacaklarını belirterek; belgeleri ilgili kurumlara vermemem konusunda baskı yaptılar. Bankanın CEO'suna maille bilgi verdim, daha sonra idari izne çıkartıldım. Sonra da iş akdim feshedildi. Hazine Müşteşarlığı ve BDDK'ya gittim. Müşterilerden bu konularla ilgili binlerce şikâyet aldıklarını fakat belgeleyemediklerini söylediler. "Bilgi ve belge verirseniz bu bankacılıkta bir milat olacaktır" dediler. Ben de 500 sayfalık dosyayı Ağustos 2012'de ilgili kurumlara ilettim. Soruşturma devam ediyor. Konu mahkemeye taşındı. Yukarıda anlattığım tüm olayların belgesi elimde mevcuttur. 8 aydır işsizim, 2 çocuğum var. Mağduriyetimin giderilmesi ve dolandırılan halkımızın zararlarının karşılanması için her platformda mücadeleye devam edeceğimden kuşkunuz olmasın.

kalan karakter 1000

Kartal Kartal

inşallah az kaldı , devletimiz ekonominin banka ayağınada doğrul prangası vuracaktır

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 29.03.2013 19:40
kağan ali uslu kağan ali uslu

Bu haberi henüz okudum, Türkiye de sigortacılık yapan sivil bir acente olarak bu bankacı arkadaşımızın her zaman yanında olacağız, keşke 5 nisanda yapılacak olan duruşmanın yerini ve tarihini bilsek, hem sivil toplum kuruluşlarımız hem de sigortacılar olarak o gün destek için orada olabilsek, bunu çok isterdim, bankaların bu tür yanlış, kısa günün karı tarzı satış politikaları , büyük haksızlıklara yok açmakla birlikte,sigorta sektörüne büyük yaralar açmakla birlikte, kötü niyetli hareketlerinde çoğalmasına sebep olması aşikardır, hazine müşteşarlığı nın bu konunun üzerine hakkıyla gideceği noktasında hiç şüphem yok, konunun hem sanal ortamda hemde gazete ayağında takipçisi olacağım…

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 27.03.2013 17:12
doğrucu doğrucu

İşte beklenen doğru insan. Helal olsun. Yolun açık olsun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 26.03.2013 21:28
celal celal

helal olsun... bu ülkenin sizin gibi insanlara çok ihtiyacı var...

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır1
cevapla 17.03.2013 08:50
Bilal AFŞAR Bilal AFŞAR

Bu adamı tebrik edip elip öpmek lazım...

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 15.03.2013 18:40
yeşim yeşim

Katılıyorum bilal bey ki bende olsam aynısını yapardım

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 22.09.2015 18:48

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.