X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Doğu altını, batı pırlantayı seviyor'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Doğu altını, batı pırlantayı seviyor'

  • Giriş Tarihi: 20.3.2013

Atasay Mücevherat Grup Başkanı Çiğdem Kamer, Türk tüketicisinin altın takı tercihini analiz etti. Doğunun altını, batının ise pırlantayı sevdiğini söyleyen Kamer, "Tüketici tasarımlı ürünler istiyor" dedi

Atasay'ın üretimden pazarlamaya birçok bölümde aktif rol alan ismi Çiğdem Kamer tüketici davranışlarını analiz etti. Kamer, tüketicilerin tasarımlı ürünler sevdiğini belirterek, "Doğuda yaşayanlar altını, batıdakiler ise pırlantayı seviyor" dedi. 2013'ün ilk iki ayını başarılı geçirdiklerini anlatan Kamer, "Özellikle Sevgililer Günü'nde satışlarımızı geçen yıla göre yüzde 20 artırdık" diye konuştu. Son 5 yıldır Sevgililer Günü'ndeki talebi analiz ettiklerini belirten Kamer, evlilik tekliflerinin özellikle o günde yapıldığını ifade etti. Türkiye'de Sevgililer Günü'nün artık evlenme teklif etme günü haline geldiğini vurgulayan Kamer, "Bunu alyans ve tektaş satışlarımızdaki artıştan anlıyoruz" diye konuştu. Türk tüketicilerin tasarımlı ürünlere ağırlık vermeye başladığını belirten Kamer, 22 ayar altında bile tasarımlı ve işçiliği yüksek ürünlere talep artışı olduğunu söyledi. Kamer, "Bu da mücevheratın artık yatırım aracı olarak görülmekten çıktığını gösteriyor" dedi.

2023'TE 500 MAĞAZA HEDEFİ
Altında markalaşmaya büyük yatırım yapan Atasay, bu kapsamda mağaza sayısını da artıyor. Halen yurtiçinde 113, yurtdışında ise 5 olmak üzere toplam 118 mağazası olan firma, 2023'te bu sayıyı 500'e ulaştırmayı hedefliyor. Kamer, bu hedef gerçekleştiğinde mücevherat sektörünün uluslararası çapta en büyük ilk 10 markasından biri olacaklarını söyleyerek, "Yurtdışında ilk aşamada ürün, ardından da mağazacılıkta markalaşmak istiyoruz. Dünyada H&M tarzı markaların yaptığı gibi biz de kimliğimize uygun firmalarla iş ortaklıkları gerçekleştirmeye odaklandık" dedi. Kamer, geçen yıl Chopard'la işbirliği yaptıklarını, farklı markalarla da benzer konuda görüşmelerinin sürdüğünü açıkladı.

GÜN DE 1 LİRAYA PIRLAN TA
Tektaşın Türkiye gündemine girmesine öncülük eden Atasay, pırlantadaki "alınamaz algısı"nı yıkmayı başardı. Kamer, "Bankalarla işbirliği yaparak, yaratıcı pazarlama faaliyetlerini hayata geçirdik. Kampanyalarımızı 36 taksit üzerinden kurguladık. Pırlantayı 'şu kadarcık' reklamlarıyla günde 1 TL'ye satın alınabilecek seviyeye getirdik" dedi.



kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.