X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Boyner'in T-Box'ı kapandı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Boyner'in 'ı kapandı

  • Giriş Tarihi: 22.3.2013 10:38 Güncelleme Tarihi: 22.3.2013 15:23

Boyner Holding'in 'yaramaz çocuk' olarak konumlandırdığı şirket sessiz sedasız piyasadan çekildi.

Boyner'in sıkıştırılmış kutusundan çıkarak büyük mağazacılığa geçiş yapan markası sessiz sedasız piyasadan çekildi. Markanın tüm mağazaları tek bir hamlede kapatıldı.

Dünya gazetesinden Sibel Cingi'nin haberine göre; Boyner Holding'in 'yaramaz çocuk' olarak konumlandırdığı sıkıştırılmış küçük paketlerden doğan hızlı moda markası T-box, havlu attı. Holding'in son 5 yılının iddialı yatırımlarından biri olan T-box'ın, fast fashion (hızlı moda) macerası kısa sürdü. Markanın Türkiye genelinde açılan 20'ye yakın mağazası sessiz sedasız kapandı.


HEDEF 200 MAĞAZAYDI

Giyim ürünlerinin küçük paketlere sığdırılması ile doğan eğlence odaklı T-box, Boyner'in inovatif gücünün simgesiydi. Para üstlerinin de üzerinde olduğu küçük sıkılaştırılmış paketli ürünlerden oluşan T-Box, birkaç yıl önce boyut değiştirerek büyük mağazacılığa geçiş yapmıştı. Yaramaz çocuk, teknolojik mağazaları ile sadece Türkiye'de değil dünya perakende sektöründe birçok ilke imza atarak H&M, Zara ve Mango gibi dünya markalarına rakip olmuştu.

Boyner çatısı altındaki A&Y Marka Mağazacılık'a bağlı olan marka ilk mağazasını Sapphire'de açmıştı. 2011 yılında ardı ardına açtığı mağazalarla kısa sürede 20'ye yakın noktada yer alan T-box'ın 5 yılın sonunda A&Y Marka Mağazacılık'ın cirosunun yüzde 50'sini oluşturacağı açıklanmıştı. Hedef ise 200 mağazaya ulaşmaktı.

A&Y Marka Mağazacılık'ın Genel Müdürü Eren Çamurdan, 2010 yılında yola çıkarken "CFO'nun kalbini sıkıştıracak kadar çok yatırım planlıyoruz, 20 milyon dolara yakın... 5 yıl içinde 200'ün üzerinde mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Amacımız T-box'ı kutusundan çıkararak daha geniş kitlelere ulaştırmak. Tasarım anlayışıyla dönüşen ve yenilenen T-box mağazaları ile müşterilerimize 300 adetten 20 bin adede ulaşan geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz" açıklamasını yapmıştı.

2010'dan 2011'e ciroda 4 kat artış yakalayan markanın gelecek tahmini ise bu artışı 14 kata taşımaktı. Fast fashion rekabeti zor T-box'un da oyuncuları arasında yer aldığı fast fashion yani hızlı moda dünya çapında yükselen bir trend. Sektörün dünyadaki en büyük oyuncuları arasında Zara, Mango ve H&M yer alıyor. Daha fazla koleksiyon, uygun fiyat ve kaliteyi temsil eden bu kavramın yarattığı sektörde yaşanan kıran kırana rekabet markaları zorluyor. Öte yandan geçtiğimiz yıl tekstil ve hazır giyimde artırılan ithalat vergileri fast fashion markaları için zor bir dönemin de başlangıcı oldu. Bu nedenle fast fashion'ın olmazsa olmazı şartlarından biri olan uygun fiyat politikası şirketleri zorluyor.

Haberle ilgili olarak Boyner Holding'ten şu açıklama yapıldı:

"Bir tişörtü minik bir kutunun içine sıkıştırma fikriyle ortaya çıkan; renkli, dinamik ve eğlenceli bir karaktere sahip T.box, geleneksel tekil mağazalarında hayatına devam etmek yerine, marka DNA'sına da uygun olarak farklı satış kanallarında büyüme kararı almıştır. Bu kararla birlikte T-box markası, hedef kitlesinin taleplerine uygun olarak internette ve büyük mağazalardaki satış noktalarında yer almaktadır.

Perakende gibi talep ve beğenilerin hızla geliştiği, beklentilerin sürekli farklılaştığı dinamik bir sektörde tüketicinin nabzını düzenli tutan markalar rekabette çok ciddi farklar yaratmaktadır. T.box markası da kimliğine uygun olarak internet ve büyük mağaza kanallarında hızla değişen müşteri taleplerine cevap vermekte ve bu kanallardaki dinamik rekabet ortamında farklılığını sürdürmektedir.

T.box markalı kadın, erkek ürünleri ve aksesuarlar, Boyner Mağazaları, YKM Mağazaları, boyner.com.tr ve morhipo.com'da hedef kitlesiyle buluşmaya devam etmektedir."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.