X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sigortalılar yeni kaskoyu sevecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sigortalılar yeni kaskoyu sevecek

  • Giriş Tarihi: 27.3.2013

Axa Sigorta Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Ali Erlat, yürürlüğe girecek kasko genel şartlarına göre, sigortalıların hasar sonrasında aracın nerede ve nasıl tamir edileceğini önceden biliyor olmasının sigorta memnuniyetsizliklerini önemli ölçüde azaltacağını söyledi

A xa Sigorta Başkan (Bireysel Teknik, Sağlık, Hasar ve Hukuk) ve İcra Kurulu Üyesi Ali Erlat, kaskoda yeni genel şartlarla birlikte, uygulamanın önemli ölçüde değişeceği bir yapı kurulduğunu belirtti. Eskiden ağır bir hasar meydana geldiğinde poliçede yazılı bedeli almanın veya almamanın, sigortacı ve sigortalılar arasında tartışmalara neden olduğunu söyleyen Erlat, "Yeni yapıyla, poliçede tarafları rakam olarak bağlayabilecek bir durum olmayınca, yanlış anlamaların azalacağı umuluyor. Pert hasarlarda, sigortacı poliçe yapıldığı sırada belirlenmiş bir bedel yerine kilometre, bakım şartları, araca dönük talebin durumu, önceki hasarları ve kullanım şekli gibi aynı özellikleri barındıran bir aracın piyasa değerine göre değerlendirme yapacak" dedi.

DEĞİŞİKLİKLERLE KASKO BRANŞI DÖRT FARKLI TÜRE AYRILIYOR
Erlat ayrıca, yapılan değişikliklerle kasko branşının dört farklı türde olmasını ve tam kaskoda yağsızlık, susuzluk, donma, bozukluk, eskime, çürüme, paslanma ve bakımsızlık nedeniyle meydana gelen zararlara da teminat verilmesini şöyle değerlendirdi: "Teorik olarak bakımsızlıktan etkilenen parça değilse de, böyle bir durumun yol açtığı hasarın ödenebilirliği konusu sigorta kapsamına alınabilir. Bu ayrım daha iyi ifade edilebilirdi. Zaten zorunlu da değil, sigortacılar bu teminatı vermeyebilir veya 'Tam Kasko' ürün tipine bunu küçük bir limitle de verebilir."

TAMİR SERVİSİ ÖNCEDEN BELLİ
Sigortalının, hangi tür ve kapsamda kasko poliçesi aldığının bilincinde olmasının ve hasarda aracının nerede nasıl tamir edileceğini önceden bilmesinin olumlu bir düzenleme olduğunu belirten Erlat, sigorta primlerinin de buna göre farklılık göstereceğini ifade etti. ‚Ali Erlat, bu değişiklikler sonucu, sigortalıların tamir konusundaki beklentilerinin ve buna göre ödemeye hazır oldukları primin baştan açıkça belirlenmiş olması sayesinde, sigorta memnuniyetsizliklerinin önemli ölçüde azalması bekleneceğini de sözlerine ekledi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.