X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Anadolujet aile şirketleriyle buluşuyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Anadolujet aile şirketleriyle buluşuyor

  • Giriş Tarihi: 5.4.2013 10:39

Bu sene beşinci yılını kutlayan AnadoluJet, Turkish Cargo işbirliğiyle Türkiye’nin 2023 yılında hedeflediği ekonomik kalkınma için, akıl birliği ve çözüm platformları oluşturan Türkiye Uçuyor Buluşmaları’nın üçüncüsünü Doğu Karadeniz’de düzenledi.

Artvin, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize ve Trabzon iş dünyası ile yerel ve mülki idari yöneticilerinin bir araya geldiği etkinlikte Doğu Karadeniz'in ve kurumlarının markalaşması için aşılması gereken sorunlar ve çözüm önerileri tartışıldı.

AnadoluJet ve Turkish Cargo işbirliğinde Trabzon, Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen etkinlik; Doğu Karadeniz (Artvin, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize, Trabzon) iş dünyası ile yerel ve mülki idari yöneticilerini bir araya getirdi. Bu sene beşinci yılını kutlayan AnadoluJet'in dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma yolunda ilerleyen Türkiye için ilk etapta 30 ilde ortalama 10 bin girişimci ve sanayiciye birebir dokunmayı hedeflediği "Türkiye Uçuyor Buluşmaları", Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) rehberliğinde, SkyTurk360, ekonomi dergileri Ekonomist ve Capital'in yanı sıra TİGEM, AFAD, KOSGEB ve TOBB desteğiyle gerçekleşti.

AnadoluJet tanıtım filmleriyle başlayan "Türkiye Uçuyor Buluşmaları"nın üçüncü durağında açılış konuşmaları; AnadoluJet İcrasından Sorumlu Türk Hava Yolları Bölgesel Uçuşlar Başkan V. İbrahim Doğan, Turkish Cargo Başkanı Ali Türk ve Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık tarafından yapıldı.

Konuşmasında günümüzde 636 milyar dolar ciro üreten dünya sivil havacılığındaki ülke payını her geçen gün daha da artırmak üzerine kurulu bir iş modeliyle ilerlediklerini anlatan AnadoluJet İcrasından Sorumlu Türk Hava Yolları Bölgesel Uçuşlar Başkan V. İbrahim Doğan, "AnadoluJet, THY'nin gerçekleştirdiği dıştan dışa transferleri Anadolu'ya bağlayarak, ulaşım ihtiyacına çözüm sunuyor. Anadolu insanının kolay, ekonomik, pratik hızlı hava ulaşımı hizmetinden faydalanması amacıyla kurulmuş bir misyon markası olan AnadoluJet, var gücüyle bu hedefini gerçekleştirmeye çalışırken halkımıza seslenecek projeleri de hayata geçiriyor. Uçaklarımız yolcu kadar kargo da taşıyor. Bu nedenle bu çalışmamızda Turkish Cargo ile işbirliği içindeyiz. Türkiye Uçuyor Buluşmaları bu iki markanın en değerli projelerinden biri. Amacımız 2023 vizyonu için hedeflenen ekonomik vizyonu sizlere aktarmak ve o noktaya nasıl varacağımızın yol haritasını çıkarmak. Bizim maksadımız bu bölgenin akil insanlarını, kanaat önderlerini bir araya getirip, motivasyon ortamı oluşturmak" dedi.


HEDEF İHRACATI 3.5 KAT ARTIRMAK

Doğan'ın ardından sözü alan Turkish Cargo Başkanı Ali Türk ise Türkiye ihracat ve ithalatının yaklaşık yüzde 60'ını Turkish Cargo'nun taşıdığına dikkat çekerek, "Turkish Cargo olarak taşıdığımız hacmin yüzde 70'ini yolcu uçakları ile gerçekleştiriyoruz. İç hatta 40, dış hatta 180 noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz. Yıl sonuna kadar uçuş noktamızı 250'ye çıkaracağız ve bu durumda dünyanın en büyük üç networküne sahip havayolu olacağız. Türkiye ihracatı geçen sene 152 milyar dolar olarak açıklandı. Yaklaşık 30 milyar dolar kısmı Turkish Cargo ile sağlandı. Kargo uçaklarının avantajı THY'nin tarifeli seferi olmayan noktalara charter hizmeti sunabilmesi. Bu sene alacağımız iki yeni kargo uçağıyla beraber filo toplamımız 10 olacak. Türkiye'nin 2023'te dünyanın en iyi 10 ekonomisinden biri olma hedefine gönülden destek veriyoruz." dedi.

Programın ev sahipliğini yapan Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık ise "Türkiye'nin birçok noktasına uçan AnadoluJet, milyonlarca insanın uçma hayalini gerçeğe dönüştürdü. Hem turizm hem sanayi alanında bölgeyle ve dünya ile daha fazla entegre olma arzusu içinde olan Doğu Karadeniz Bölgemizin, AnadoluJet'in sağladığı bu motivasyon ve fırsat ortamı ile hedeflerine daha kolay ulaşacağını düşünüyoruz. Hep beraber uçacağız. Hep beraber 2023 hedeflerimizi gerçekleştireceğiz" dedi.


TÜRK EKONOMİSİ İDDİALI GELİYOR

Açılış konuşmalarının ardından düzenlenen ve Capital Dergisi Yayın Direktörü Rauf Ateş moderatörlüğünde gerçekleştirilen "Türkiye Nasıl Uçar?" konulu panelde konuşmacı olan DOKA Yönetim Kurulu Başkanı ve Gümüşhane Valisi Dr. Yusuf Mayda ve TİAB Yönetim Kurulu Başkanı Atalay Şahinoğlu kendi iş yaşamlarından edindikleri tecrübeleri ve öngörülerini katılımcılarla paylaştı.

Panelin açılışında Türkiye ekonomisinin mevcut ortamda pek çok ülkeye göre daha avantajlı olduğuna dikkat çeken panel moderatörü Capital Dergisi Yayın Direktörü Rauf Ateş, "İşadamları dünyadaki sıkıntılara rağmen Türkiye 2023 yılını daha başarılı geçireceğini öngörüyor. Her kesimden insanın farklı beklentileri ve sorunları olmasına rağmen genel durum Türkiye'nin uçma yolunda imkânı olacağını gösteriyor" dedi.

2008 yılından bu yana krizlerle boğuşan dünya ekonomisinde Türkiye'nin çok daha olumlu bir tablo çizdiğine dikkat çeken TİAB Yönetim Kurulu Başkanı Atalay Şahinoğlu ise "Türkiye çok fazla alternatifi ve potansiyeli olan bir ülke. 2008 yılından itibaren dünya büyük bir krizde. Türkiye bu sürede bir finans kesimini güçlendirdiği ve istikrarlı bir yönetime sahip olduğu için krizleri kolay atlattı. Bizim için problem cari açık. Cari açığın temel nedeni ise iç tüketim. Geçen seneyi yüzde 2,2 büyüme ile kapattık. Bu sene ise hedef yüzde 4. 2010 yılında dünyanın en büyük 16. ekonomisi iken 2023 yılında 10'uncu olmayı hedefliyoruz. Gayri safi milli hâsıla beklentimiz ise 2 trilyon Dolar. Bu hedef için üretimi artırmak, ihracata odaklanmak ve taşımacılığın geliştirmemiz lazım. Kara ulaşımının ve demir yollarının gelişmesi, liman kapasitemizi arttırmamız şart. Trabzon'u tekrar Rusya ve Orta Asya'nın ticaret merkezi haline getirmemiz bu hedef için önemli bir unsur" dedi.

DOKA'nın 2023 vizyonu için özel projeler ürettiğini anlatan DOKA Yönetim Kurulu Başkanı ve Gümüşhane Valisi Dr. Yusuf Mayda, "Bölge ekonomisinin rekabet gücünün artırılması için çalışmalar yürütüyoruz. Bölgenin alternatif turizm alanında gelişmesi hedefliyoruz. Geçen sene Trabzon merkezli olmak üzere 90 bini aşkı Arap turist geldi ve kayda değer katkı sağlandı. Aynı zamanda dünyaca büyük değere sahip yaylalarımız hem doğa turizmi hem de kongre turizmi içinde önemli bir yeri var. Bölgemiz madencilik ve gıda alanında da potansiyele sahip. Giresun'da günlük 24-28 ton arasında organik süt üretimi yapılmakta ve Türkiye'deki süt üretiminin yüzde 80'i karşılanmakta. Bölgedeki KOBİ'lerimiz kurumsallaşma sorunu yaşıyor. DOKA olarak 15 milyon TL olan 2013 yılı bütçemizin 10 milyon TL'sini KOBİ'lere ayırdık. Trabzon'a ağırlıklı olarak yabancı yatırım talebi vardır. Bu taleplerin artırılması için tanıtım çok önemli" dedi.


"TÜRK ÇAYI" KAVRAMINI KÜRESEL ÇAPTA ÖNE ÇIKARMALIYIZ

Panelin ardından sözü İletişim Uzmanı ve Yönetim Danışmanı Dr. Şaban Kızıldağ aldı. "Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Markalaşma" konulu söyleşisinde Doğu Karadenizli şirketlere nasıl dünya markası olacakları konusunda önemli bilgiler veren Kızıldağ, "Dünyanın en kaliteli fındığı ve çayı bu topraklarda üretiliyor. Ancak özellikle çay alanında önemli bir markalaşma sorunu yaşıyoruz. Doğu Karadeniz, doğa turizmine müsait bir coğrafyaya sahip. Başta Ayder Yaylası olmak üzere bölgedeki yaylaların eşi benzeri yok. Bu imkânımızı değerlendirmeliyiz. Ne yazık ki, turizm teşvikleri arzu edilen noktada değil. Turizme yönelik çalışma potansiyeli de bu nedenle eksik kalıyor. Ancak yenilenen karayolu alt yapısı sayesinde bölgenin turizm potansiyeli her geçen gün artıyor. Doğu Karadeniz, özellikle iş turizmi açısından çok kıymetli bir bölgemiz. Bu da ekonominin canlanmasına ciddi katkıda bulunabilecek bir zemin oluşturuyor. Şirketimizi, ürünümüzü iyi tanımak, pazarımızı doğru analiz etmek, marka vizyonumuzu belirlemek, inovasyonu iş süreçlerinin kalbine çekmek, hedefteki insanı analiz etmek ve rakiplerin tahlilini net bir şekilde çıkartmak bu yolda atacağımız öncelikli adımlar" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.