X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yolcuları mağdur eden havayolu şirketlerine ceza
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yolcuları mağdur eden havayolu şirketlerine ceza

  • Giriş Tarihi: 6.4.2013 15:17

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürü (SHGM) Bilal Ekşi, hava taşıma işletmelerine, yolcuları mağdur etmeleri halinde para cezası verileceğini bildirdi.

Ekşi, yaptığı açıklamada, havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına ilişkin düzenlemeler içeren yönetmeliğin geçen yıl yürürlüğe girdiğini söyledi.

Yolculara hakları konusunda yeterli bilgi verilmediği, şikayetlerin zamanında yanıtlanmadığı yönünde gelen başvurular üzerine çalışma başlatıldığını ifade eden Ekşi, hava taşıma işletmelerinin, yeni tedbirler almalarına karar verildiğini belirtti.

Bu kapsamda, söz konusu işletmelere yolcuları mağdur etmeleri halinde para cezası verileceğini bildiren Ekşi, bu işletmelerinin şikayetlerle ilgili 7 gün 24 saat hizmet verecek etkin bir yolcu hizmetleri birimi kuracaklarını kaydetti. Ekşi, şöyle devam etti:

"Havayolu işletmelerinin web sitelerinin ana sayfasında görülebilir bir alanında 'yolcu hakları' adlı bir bölüm oluşturulacak, ayrıca ilgili yönetmelik yer alacak. Bu bölümde veya bağlantıda yolcuların şikayet veya isteklerini iletmeleri için 7 gün 24 saat ulaşılabilir telefon, e-posta ve faks bilgileri yer alacak."

Ortak veri tabanı oluşturulacak

Yolcu şikayetlerin takibi için Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nde ortak veri tabanı oluşturulduğunu belirten Ekşi, işletmelerin, şikayetler konusunda yaptıkları işlemlerin sisteme girileceğini anlattı. Ekşi, "Hava taşıma işletmelerinin, yolcu şikayetleri, açık-kapalı durumları, ödenen tazminatlar ile aylık taşınan yolcu sayılarını belirten değerlendirme ve istatistik raporları da genel müdürlüğe gönderilecek'' dedi.

Ekşi, "yolcunun uçağa kabul edilmemesi, uçuşun iptal edilmesi veya en az 2 saat tehir edilmesi" durumlarında verilmesi gerekli hizmetler konusunda, check-in bankolarında veya biniş kapılarında Türkçe ve İngilizce, en az A4 boyutunda ve 20 puntoluk duyuru metni bulundurulacağını söyledi. Bilal Ekşi, elektronik olanlar dahil işletmelerin yayınlandığı dergilerde 6 ay boyunca bir sayfanın "yolcu haklarına" ayrılacağını belirtti.

8 Nisan'a kadar süre

Yönetmeliğin etkin şekilde uygulanmasından havayolu işletmelerinin birinci dereceden sorumlu olduğunu vurgulayan Ekşi, işletmecilere gerekli düzenlemeleri yapmaları için 8 Nisan'a kadar süre verildiğini söyledi. Ekşi, "Yolcu mağduriyetinin oluşmaması için havayolları işletmeleri gerekli önlemleri almalı" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.