X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER AVM'ler batıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'ler batıyor

  • Giriş Tarihi: 12.4.2013 09:45

Her köşede mantar gibi çoğalan 'ler, hesapsızlığın kurbanı olmaya başladı. Birer birer kapanan onlarca AVM binası, hastane ve okul yapılıyor.

Dev bütçelerle birbiri ardına açılan alışveriş merkezleri (), kıran kırana yaşanan rekabetin altında eziliyor. Hesapsız yapılan onlarca AVM birer birer batarken, kimisi de kurtuluşu okul, hastane, belediye binası gibi dönüşümde buldu. EVA Gayrimenkul'ün hazırladığı rapora göre; 2012 yılı ile 2013 yılının ilk çeyreğinde toplam 364 bin metrekarelik alışveriş alanı fonksiyonunu kaybetti. Bazı merkezler ise kârlılık için marka karmasını sil baştan gözden geçiriyor. Yıkıcı rekabet markalara da yansıyor. Markalar birçok noktada mağaza kapatmaya gidiyor. Dünya gazetesinin haberine göre; 310 AVM'nin bulunduğu Türkiye'de, 2015'e kadar 110 yeni AVM'nin açılacak olması, aynı sıkıntıların yaşanmaya devam edeceğini gösteriyor. EVA Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, fonksiyonunu yitiren AVM'lerin Anadolu'da 120 bin metrekareye çıktığını, önümüzdeki 3 yılda bunun 3 kat artacağını söyledi. Yazıcı, "Türkiye'de şu anda 23 AVM kapandı. Geriye kalan birçok AVM'de de ofis, dersane ya da hastaneye dönme çabalarını görüyoruz" açıklamasını yaptı.


DEV YATIRIMLAR BİLE ZORDA

Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü de, İstanbul'da 20 bin metrekarenin üzerindeki 4 AVM'de sıkıntı yaşandığını söyledi. Kapanan ya da fonksiyonun yitiren AVM'lerin bir çoğu İstanbul'da bulunuyor. Ora AVM batarken, Fox City ve Akvaryum AVM hastane oluyor. Akmerkez ve Astoria ise marka karmasını güncelleyerek sıkıntıyı aşmaya çalışıyor.


'ÖLÜ AVM'

TESK Başkanı Bendevi Palandöken, "Son 7 yılda 41 adet AVM kapandı. Maalesef organize perakendede yaşanan sıkıntılar, sistem ve kural olmadan işe girişmenin bedeli. Ölü AVM'ler hem kendilerine hem bize zarar veriyor" diye konuştu.


MARKALAR BATIYOR

Hazır giyimde Rodimood, Seven Hill, Wenice, Berk, UKİ ve Haan-Gar gibi markalar birer birer piyasadan çekildi. Ankara Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Canip Karakuş, AVM'lerde mağaza açma yarışının firmaların batışını hazırladığını söyledi. Karakuş, "Markaların 'rakibim varsa ben de olmalıyım' mantığıyla her AVM'de mağaza açma yarışı, adeta sendroma dönüşüyor. Satış rakamları gideri karşılayamayınca da iflas kaçınılmaz oluyor" dedi.

ORA

Türkiye'nin en büyük AVM'lerinden Ora, 400 milyon dolar yatırımla battı.

FOX CITY

20 milyon dolarlık yatırıma kilit vuruldu. Hastane olması gündemde.

TAKSiT CENTER

100 milyon dolar yatırımla İstanbul Beylikdüzü'nde açılan AVM, bit pazarına dönüştü.

AKVARYUM

İstanbul Bayrampaşa'da bulunan Akvaryum AVM, hastane oluyor.

MALTEPE

Ankara'da yaklaşık 15 milyon dolarlık yatırımla açıldı, sosyete pazarı oldu.

ASTORIA

Marka karmasını sil baştan yenilemek için görüşmeler yapıyor.

Kaynak: Takvim

kalan karakter 1000

seda seda

700 lıra maas alan halkın gelir ve tüketim durumu ne olur diye sorarım size .finansmancılarda iş yok.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla 13.04.2013 21:59
volkan volkan

kredi kartları ile alışveriş eden vatandaş önceden batmıştı...sonra onlar battı...Normal.

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır1
cevapla 12.04.2013 09:57

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.