X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kıstırma sırası müşteride
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kıstırma sırası müşteride

  • Giriş Tarihi: 23.4.2013

Müşterilerine kredi verirken habersiz sigorta yapan bankalarla ilgili soruşturma büyüyor. Hazine ve BDDK, müşterilerden 'işlemlerin habersiz' yapıldığıyla ilgili yazılı belge aldı

Hazine Müsteşarlığı ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) kredi verdiği müşterilerine habersiz sigorta yaptıran bankayla ilgili soruşturmayı derinleştirdi. Müşterisini 'tenhada kıstırılanlar' olarak niteleyen bankada, kanunsuz iş yapmak istemeyen üst düzey yöneticinin istifasıyla patlak veren skandal büyüyor. Yöneticinin bankaya açtığı davanın ardından devreye giren BDDK ve Hazine müfettişleri, Türkiye genelinde soruşturma başlattı. Söz konusu bankanın her şubesi mercek altına alındı. Mevduat müşterileri banka şubelerine çağrılarak bilgilerine başvuruldu. Soruşturma kapsamında ifade veren müşteriler, rızaları olmadan sigorta yaptırıldığını beyan etti.

YAZILI İKRAR ALINDI
Şubeye çağrılan müşterilerin sigorta belgelerini ve bunun karşılığında kesilen paraları görünce şaşırdıkları öğrenildi. Müşteriler ifadelerinde "Yapılan sigortalardan haberimiz yoktu. Bu nedenle başımıza gelen hasarların teminatını bile istemedik" dedi. Müşterilerin yazılı beyanlarını alan BDDK ve Hazine müfettişleri, bunları raporla kurum yönetimine bildirecek.

Personele 'mesai' baskısı
Sigortayla ilgili soruşturulan bankanın bir başka skandalı daha ortaya çıktı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı yetkilileri, söz konusu bankada personelin fazla çalıştırıldığına dair araştırma başlattı. Banka üst yönetimi ise personele "İş müfettişlerine fazla mesaiye kalındığı söylenmeyecek" e-mail'i gönderdi.



kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.