X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ülker A101'e talip
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ülker A101'e talip

  • Giriş Tarihi: 30.4.2013

DiaSA'yı satın alan Ülker'in şimdi de A101'le masaya oturduğu öğrenildi. Ucuzluk marketlerini toplayarak güç kazanan firma, burayı da alırsa BİM'i geçip lider olacak

Geçtiğimiz günlerde DiaSA'yı 320 milyon liraya alarak discount (indirim) pazarındaki konumunu güçlendiren Ülker'in sahibi Yıldız Holding'in şimdi de A101'i almak üzere masaya oturduğu belirtildi. Yıldız Holding'in iştiraklerinden Gözde Girişim tarafından yürütülen operasyonun bir süredir devam ettiği ancak sonuçlanmadığı ifade ediliyor. Şok ve DiaSA'yla birlikte 2 bin 463 mağazaya ulaşan Ülker, 2 bin 32 mağazalı A101'i alırsa, BİM'i geçecek. Bu satın almayla firmanın toplam mağaza sayısı 4 bin 500'e yaklaşarak liderlik koltuğuna otaracak. Halen pazar lideri konumundaki BİM'in 3 bin 751 mağazası var.

SATIŞ BEDELİ 1 MİLYAR

Hard discount (yüksek indirim) pazarının hızlı oyuncularından olan A101, 81 ilde 2 bin 32 mağazayla faaliyet gösteriyor. Yılsonuna kadar açılacak 450 mağazayla bu sayının 2 bin 450'ye çıkarılması hedefleniyor. 2012 cirosu 2 milyar 113 milyon lira olan şirketin satış bedelinin 1 milyar lira olacağı konuşuluyor. Firmanın satışı 2 yıl önce de gündeme gelmişti. O dönemde TPG, Capital Group, Permira ve Mid Europa Partners gibi yabancı fonlar talipliler arasında yer almıştı. Ancak fiyatta anlaşılamadığı için satıştan vazgeçilmişti.

İNDİRİMLE BÜYÜYECEK
Ülker'in discount formatındaki gücü artıyor. Zaten perakende piyasasında firmanın bu yönde büyüme kararı aldığı belirtiliyor. Discount formatının en temel koşulu lojistik. Ülker de uzun yıllardan beri güçlü dağıtım ağıyla biliniyor. Şok'un lojistiğini kendi yürütüyor. Perakende sektörünün önde gelen bir temsilcisi, "İndirim mağazacılığının temeli lojistiktir. Ülker bu işi iyi bildiği için indirim mağazacılığında büyümek istiyor" dedi.

UCUZ MARKET NEDEN BU KADAR CAZİP?
Mağazalarda
600 ila 3.000 arasında ürün bulunuyor.
Küçük metrekarelerde açıldığı için lokasyon sorunu yok.
Üretim konusunda ağırlıklı olarak KOBİ'lerle çalışıyor. Üreticiler bu marketin rafına girmek için ekstra bir bedel ödemiyor.
Kendi markaları sayesinde temel tüketim maddelerinde uygun fiyatlar sunuyor.
Mal sirkülasyonu hızlı olduğu için ürün tedarikini daha uygun fiyata yapabiliyor.
Kira, elektrik ve su gideri metrekare nedeniyle düşük. Buradaki kâr, ürün fiyatlarına indirim olarak yansıyor.
Az sayıda personelle çalışıyor. Ancak mağaza sayısı çok olduğu için istihdamı yüksek.
Kampanyalarla ürün fiyatını maksimum düzeyde aşağı çekebiliyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.