X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hürkuş göz doldurdu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hürkuş göz doldurdu

  • Giriş Tarihi: 7.5.2013 16:03

İstanbul'da düzenlenen 11. Uluslararası Savunma Sanayi Fuarı'nda sergilenen "Hürkuş" uçağı, her yönüyle milli olmasıyla dikkati çekiyor.

TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'ndeki fuarda sergilenen, A, B ve C versiyonları bulunan Hürkuş uçağının yapımında 200 kişilik bir ekip görev aldı.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi Silah Sistemleri Tasarım Uzmanı Yasin Kaygusuz, uçakla ilgili AA muhabirine verdiği bilgide, "Hürkuş"un dünyada çok yaygın bir uçak sınıfı olduğunu belirterek, "Çok ihtiyaç duyulan bir sınıf ve ciddi şekilde performansı olan uçaklar" dedi.

Bin 600 beygirlik motor kullanılan uçağın 34 bin 700 feet irtifa tavanına çıkabilme özelliğine sahip olduğunu ifade eden Kaygusuz, şunları kaydetti:

"Sınıfındaki en kuvvetli motoru kullanan bir uçak. Çıkabildiği irtifa tavanı çok ciddi bir irtifa. Üç versiyonumuz var A, B ve C versiyonları... Türk başlangıç ve temel eğitim uçağı olarak adlandırılan A versiyonu, Avrupa Havacılık Emniyeti Otoritesi'nden sertifiye alacak, CS 23 lisansı olacak. Bu şu anlama geliyor; Avrupa hava sahasını kullanabilen bir uçak olacak. B versiyonu ise askeri bir eğitim uçağı olacak, C versiyonunun da milli mühimmatları, milli silahları taşıyabilen bir askeri hafif saldırı, keşif uçağı olmasını planlıyoruz."


A VERSİYONUNUN HAZİRAN AYINDA UÇMASI BEKLENİYOR

Kaygusuz, Hürkuş A versiyonunun şu an pist başında olduğunu belirterek, Haziran ayında uçmasının beklendiğini söyledi.

A versiyonunun sistem testlerinin bittiğini ve artık ilk uçuş hazırlığının beklendiğini anlatan Kaygusuz, "B versiyonu ise askeri versiyondur. Askeri versiyonun kokpiti için kavramsal tasarımı tamamladık, sözleşme bekliyoruz. A versiyonunu hava kuvvetleriyle beraber çalıştık. B versiyonu kavramsaldır, bir sözleşmesi olacak ki çalışacağız. C versiyonu için de aynı şekilde sözleşme bekliyoruz" diye konuştu.


PROJEYE 2006 YILINDA BAŞLANMIŞTI

Kaygusuz, projeye 2006 yılında başlandığını ifade ederek, 2012'de imalat ve tasarımın tamamen bitirilerek, uçağın hangardan çıktığını söyledi.

Projede yaklaşık 200 kişilik bir ekibin görev yaptığını anlatan Kaygusuz, ekibin yüzde 80'ini mühendislerin oluşturduğunu sözlerine ekledi.

Kaygusuz, tamamen Türk mühendislerinin ürünü olan Hürkuş A'nın sadece performansıyla değil, aynı zamanda rekabetçi bir ürün olma özelliğiyle de öne çıktığına vurgu yaptı.

Kaygusuz, tasarım ve üretimini Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş.'nin yaptığı Hürkuş A'nın sınıfının en iddialı uçaklarından birisi olduğunu belirterek, "Uçağımız sadece Türkiye için değil, bütün dünya için iyi bir uçak. Fuara gelenlerin ilgisinden de memnunuz" dedi.

Türk Hava Kuvvetleri yetkilileri ve özellikle pilotlardan bilgi alarak tasarımın gerçekleştirildiğini anlatan Kaygusuz, Hürkuş A'nın silah açısından da geniş envantere sahip olduğunu vurguladı.

Kaygusuz ayrıca, milli silahlar ve milli yazılımın kullanımıyla dizayn edilen Hürkuş A'nın Türkiye'nin milli uçağı olduğunu söyledi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.