X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Banka zulmü bitiyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Banka zulmü bitiyor

  • Giriş Tarihi: 24.5.2013 09:44 Güncelleme Tarihi: 24.5.2013 16:10

Tüketiciden 64 kalemde ücret alan bankalar için yasa hazırlığı sürerken, Meclis 13 maddelik yaptırım listesi hazırlandı. Vatandaşı soyan bankalar artık teşhir edilecek.

Kredi kartı aidatı başta olmak üzere bankaların vatandaştan aldığı ücretleri mercek altına alan Meclis Bankacılık Alt Komisyonu, raporunu tamamladı. Rapordan, bankalar için 13 maddelik yaptırım listesi çıktı.

Yaptırımlar ve düzenlemeler şöyle:

1- Tüketicilerin korunması amacıyla, bankaların ilgili mevzuatlara uymasını sağlamak için düzenleyici idari işlem yapılmalı.

2- Tüketiciyi istismar eden finansal kuruluşlar, teşhir edileceği konusunda uyarılmalı. İkinci ihlalinde kitle iletişim araçları ve bakanlığın internet sitesinde teşhir edilmeli.

3- Mevzuatı ihlal eden finans kuruluşlarına en üst sınırdan idari cezalar verilmeli.

4- Bankaların tüketicilerden edindikleri faiz dışı kazançların tutarlarının ve oranlarının belirlenmesinde, piyasa aksaklıklarına neden olacak şekilde ortak hareket edip etmediklerinin belirlenmesini sağlayacak şekilde bir soruşturma yürütülmeli.

5- Vadesiz mevduat hesaplarından hesap işletim ücreti alınması önlenmeli, kredi kartı aidatları bir defaya mahsus alınmalı, kredi dosya masraflarında olağan dışı tutarların alınması önlenmeli.

6- Tüketici bankacılık hizmetleriyle ilgili bilgilendirilmeli.

7- Mevzuatta belirlenen yükümlülüklere aykırı hareket eden bankalar denetlenerek yaptırım uygulanmalı.

8- Çocuklar ve gençlere okullarda finansal okuryazarlık dersi verilmeli.

9- BDDK tarafından standart ücret tarifesi ve takvimi (ücretlerin hangi periyotlarla alınacağı) oluşturulmalı.

10- Sözleşmeler kapsamında alınabilecek ücretler sözleşmelere tüketicinin el yazısıyla boşlukları dolduracak şekilde yazdırılmalı ve tüketiciye ayrı bir evrak olarak verilmeli.

11- Tüketicinin istismar edildiği uygulamalar hakkında kamuoyu bilgilendirilmeli.

12- Tüketiciye talebi dışında kart gönderilmemeli, hak arayan tüketicinin lehine sonuçlanan kararlar sonrasında tüketiciyi zor durumda bırakacak şekilde kart kullanıma kapatılmamalı.

13- Kredi kartı verilirken ve limiti belirlenirken, tüketicinin ekonomik ve sosyal durumları, aylık ortalama gelirleri esas alınmalı.


'YETKİ' BAHANESİ BİTİYOR

BDDK Başkanı Mukim Öztekin'in "Yetkim yok ücretlere müdahale edemiyorum" açıklamasına cevap yasa ile geliyor. Tamamlanan Tüketiciyi Koruma Kanun Taslağı, pazartesi günü Bakanlar Kurulu'nda ele alınacak. Bankaların aldıkları ücretlere karşı çıkmadığı için eleştirilen BDDK Başkanı Öztekin, önceki gün yaptığı açıklamada bu ücret ve komisyonları sınırlama ya da indirim yetkisinin olmadığını belirtmiş ve müdahale edilmesini de doğru bulmadıkları görüşünde olduklarını söylemişti. Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, ''Faiz dışı gelir kalemlerinin hangilerinin ücrete tabi olacağını BDDK belirleyecek. BDDK bu belirlemeyi yaparken, bakanlığımızın olumlu görüşünü alacak" dedi. BDDK'nın ücret alınabilecek işlemlerin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın onayına tabi olmasına itirazının olduğunun hatırlatılması üzerine Yazıcı, "Halka hesap veren biziz" diyerek, bu tavra karşı çıktı.

Kaynak: Evrin GÜVENDİK - TAKVİM

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.