Pegasus Hava Yolları, dış hatlarda 41'inci nokta olarak İspanya'nın Barselona şehrine uçuş başlattı. Bu amaçla düzenlenen toplantıda havacılıkla ilgili güncel gelişmeleri değerlendiren Genel Müdür Sertaç Haybat, kısa süre öncesi ihalesi yapılan üçüncü havalimanının sektöre etkilerini yorumladı.
YEŞİL ALAN KOLAY DEĞİL
Bugün gazetesinden Zafer Özcan'ın haberine göre; Haybat, "Atatürk Havalimanı kapatılacağı için aslında burası ikinci havalimanı. Ancak Atatürk gibi muazzam bir tesisi kapatmak yazıktır" dedi. Yeni havalimanına ödenecek yüksek bedelin sonuçta tüketicinin cebinden çıkacağını vurgulayan Haybat, şu değerlendirmeyi yaptı: "Atatürk'te 28 lira olan alan vergisi, bu projede 48 lira. Bu diğerlerini de etkiliyor. Örneğin ihale öncesi Sabiha Gökçen'de 29 lira iken şimde 36 liraya çıktı. Yolcular pahalıya uçacak." Yeni limanda yer alıp almayacaklarının henüz belli olmadığını da vurgulayan Haybat, "Atatürk kalsa mutlaka orada olacaktık" bilgisini verdi.
Atatürk Havalimanı'nı yeşil alana çevirmenin de sanıldığı kadar kolay olmadığını belirten Haybat, bunun için yeni bir havalimanı için gereken kadar yatırıma ihtiyaç bulunduğunu söyledi.
REKABET SORUNU VAR
Haybat ayrıca dış hat uçuşları konusunda THY'nin tavrını bir kez daha eleştirdi. 2009'dan beri THY'nin Sabiha Gökçen'den dış hat uçuşlarını Pegasus ile aynı saatlere koyduğunu ve aynı hattı Atatürk'e göre daha ucuza sattığını belirten Haybat, bunun rekabeti yok ettiğini söyledi. Haybat bu konuda havacılık otoritesini de göreve çağırdı.
HALKA ARZDAN GELEN PARA UÇAĞA GİDECEK
Kısa süre önce gerçekleşen halka arzda, hisselerin beklediklerinden iyi performans gösterdiğini belirten Haybat, buradan gelen paranın bir kısmının yeni uçak alımı bir kısmının da şirketin nakit durumunu düzeltmek için kullanılacağını söyledi. 42'nci nokta olarak Doha'ya uçacak olan şirketin, Atina uçuşu da 29 Haziran'da başlıyor.
Kaynak: Bugün