X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Markalaşma bilinci gelişiyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Markalaşma bilinci gelişiyor

  • Giriş Tarihi: 29.5.2013 16:20

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Türk firmalarının markalaşma bilinci sürekli gelişiyor. Artık Türk markaları, Avrupa’da ve dünyanın geri kalanında marka avına çıkıyor" dedi.

Turquality Programı kapsamında hayata geçirilen "Yönetici Geliştirme Programı Sertifika Töreni" nde konuşan Büyükekşi, Turquality kapsamında düzenlenen faaliyetlerin 2023 için belirlenen 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmakta önemli katkılar yaptığını belirtti.

Büyükekşi, artık tüm Türkiye olarak 7'den 77'ye herkesin 2023 hedeflerini özümsediğini, bu hedeflere kilitlendiğini ifade ederek, "Sadece 500 milyar dolar ihracata ulaşmak yetmiyor. Hedeflerimiz için ihracatçı firmalarımızın ihracat kapasitelerini arttırmamız gerekiyor. Çünkü 2023'te 50 firmamızın 1 milyar doların üzerinde ihracat yapmasını amaçlıyoruz" dedi.

Mehmet Büyükekşi, 1 milyar dolara yakın ya da üzerinde ihracat yapan 21 firmanın bulunduğunu ifade ederek, bu sayıyı 10 yıl içerisinde 50 yapmak istediklerini söyledi.

Gelecek 10 yılda, 10 dünya markası çıkarmak istediklerini vurgulayan Büyükekşi, şöyle konuştu:

"Çok mu büyük hedefler koyuyoruz? Evet, çok büyük hedefler koyuyoruz. Ama bu hedeflere ulaşmak için de yeterli güce, azme ve kararlılığa sahip olduğumuzu düşünüyoruz. Türk firmalarının markalaşma bilinci sürekli gelişiyor. Artık Türk markaları, Avrupa'da ve dünyanın geri kalanında marka avına çıkıyor. Firmalarımızın marka bilincinin artmasında Turquality'nin payı büyük. Turquality kapsamında 90 firmamızın 102 markası, Marka Destek Programı kapsamında 41 firmamızın 44 markası destekleniyor. 2023'e kadar Turquality kapsamında 125 firmamızı, Marka Destek Programı kapsamında 50 firmamızı desteklemeyi hedefliyoruz."

Büyükekşi, ilk 1000 ihracatçı arasında yer alan şirketlerin gerek markalaşma, gerekse de tanıtım faaliyetlerine önemli bütçeler ayrıldığını ifade ederek, "Özellikle bu şirketlerden birçoğunun Turquality kapsamına girmesi, marka destek programının yaygınlaşması açısından büyük önem taşıyor.Bu noktada Turquality Yönetici Geliştirme Programı'nın firmalarımızın küresel pazardaki sinerjisini artıracak çok önemli bir bileşen olduğunu düşünüyoruz" diye konuştu.

Güçlü global markaları geliştirerek, Türkiye'nin ihracatını artıracaklarını vurgulayan Büyükekşi, şunları kaydetti:

"Günümüzde bir adım öne çıkmak, fark yaratmak için markalaşmak büyük önem taşıyor. Bizler gelişen Türk markaları sayesinde Türk malı imajını güçlendiriyoruz. 7 milyarlık dünya nüfusunun talep ve beklentilerini en iyi şekilde karşılıyoruz. Bu zorlu rekabet şartlarında, Turquality Yönetici Geliştirme Programı, yöneticilerimizin profesyonel gelişimlerini destekleyen vizyoner bir etkinlik niteliği taşıyor. Program orta ve üst düzey yöneticilerimizin küresel pazarda daha yetkin bir oyuncu olabilmelerini sağlıyor."

Büyükekşi, programın geleceğin yıldız markalarını yarattığını ve şirketlere global arenada lider oyuncularla yarışma fırsatı sağladığını dile getirerek, program sayesinde firmaların beşeri sermayelerinin ve kurumsal altyapılarının geliştiğini kaydetti.

Ekonomi Bakanlığı'nın destekleri sayesinde katılımcıların ücretsizr şekilde teorik ve pratik dersler alarak, bilgisayar uygulamaları ve simülasyonlardan oluşan 54 gün süren sertifika programına katılma imkanına sahip olduğunu belirten Büyükekşi, bu sayade markalaşma stratejisini güçlendirecek profesyoneller yetiştirildiğini söyledi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.