Türkiye'de hızla büyüyen dijital reklam pazarına TTNET'ten yeni bir çözüm geldi. Tivibu ile içerik hizmetlerini 4 ekrana tamamlayan TTNET, izinli reklam platformu Gezinti'yi internete taşıyor. Şirket bu yatırımıyla e-ticaret'in ardından dijital reklamcılık sektörüne de adım atmış oldu. TTNET Genel Müdürü Abdullah Orkun Kaya, Gezinti modeli sayesinde başta yerel yayınlar olmak üzere tüm sitelerin reklamdan gelir elde etmesinin kolaylaşacağını belirtti. Kaya, "Reklamveren hedeflediği kullanıcıya ulaşabilirken kullanıcılar da bu sistemin parçası olan internet sitelerini ziyaret ettiklerinde kendi ilgi alanlarına göre reklamlarla karşılaşacak" dedi.
HEDEFE ODAKLI REKLAM
Ticaret hacminin büyümesi ve internet kullanımının artmasıyla, reklamların doğru kişilere ulaştırılmasının giderek önem kazandığını açıklayan Kaya, şöyle konuştu: "Ayrıca istenmeyen veya ilgi alanında olmayan reklamların gösteriminin azaltılması da önemli bir ihtiyaç olarak dikkat çekiyor." Kaya, sundukları hizmetin denetime açık olacağını ve dijital reklamın vergilendirilebileceğine dikkat çekti.
Siteler vergi ödeyecek
Orkun Kaya, Gezinti ile sunulan tüm reklam gelirleri vergilendirildiği için bu servis ile Türkiye ekonomisine de katkı sağlanacağını söyledi. Kaya, "İnternet servis sağlayıcı tarafından verildiği için düzenleyici kurumlar tarafından denetlenebiliyor" dedi.