X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Teknomarkette 'ucuz' tuzak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Teknomarkette 'ucuz' tuzak

  • Giriş Tarihi: 6.6.2013

Gıda marketlerindeki etiket ve gramaj oyununun bir benzeri de teknoloji marketlerinde çıktı. "Şok indirim" adı altında sahte kampanyalarla tüketiciyi mağazaya çekip "Stoklarımız bitti" diyorlar

Gıdamarketlerinin tüketiciyi 'ambalajda gram oyunu'yla yanıltmasına benzer bir örnek de teknoloji mağazalarından geldi. Teknoloji marketlerinin çeşitli oyunlarla tüketiciyi kandırdığı iddia ediliyor. Buna göre, 'şok indirim' sloganıyla müşteriyi mağazaya çeken teknoloji marketleri de etiket oyunlarıyla tüketiciyi yanıltıyor.

YÜKSEK İNDİRİM ALDATMACASI

Edinilen bilgilere göre, tedarikçinin verdiği liste fiyatı üzerinden oynanan oyun şu şekilde işliyor: Teknoloji market, tedarikçiden 600 TL'ye aldığı bir ürünü mağazaya getirdiğinde önce 1000 TL etiket fiyatı koyuyor. Daha sonra 1000 TL'nin üzerini çizip indirimli satış fiyatı olarak 800 TL yazıyor. Halbuki 1000 TL tedarikçinin liste fiyatı. Toplu alım yapıp özel iskonto alan zincir mağaza, o ürünü daha ucuza alıyor.

ÜRÜNÜN STOKU YOK

Teknoloji marketleri 'şok fiyatlı' ürünleri sınırlı sayıda tutuyor. Tüketici mağazaya gittiğinde o üründen kalmadığı söyleniyor. Fiyatı ve özellikleri aynı olduğu belirtilen başka ürün satılmaya çalışılıyor. Bir teknoloji mağaza yöneticisi, "Birçok zincir her mağazaya o üründen sadece 5'er tane gönderiyor. Bu çok az" dedi.

En yüksek kâr aksesuvarlarda
Aslında yapılan her indirimin amacı tüketiciyi mağazaya çekerek, yan ürün satışı yapmak. İsmini vermek istemeyen bir zincirin pazarlama müdürü, "Amacımız müşteriyi mağazaya getirerek, TV, cep telefonu, bilgisayar, notebook gibi ürünlerin yanında yüzde 50'ye varan kâr oranı sağladığımız aksesuvarları satmak. TV ve cep telefonunda yüksek kâr marjı yok. Ancak aksesuvarlarda yüzde 40'a yakın marjımız var" şeklinde konuştu.

İSKONTO YABANCIDA TERS TEPTİ
Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar da yabancı zincirlere yönelik farklı bir iddia gündeme getirdi. Bayraktar, tüketiciyi yanıltma noktasında özellikle mağaza açılış dönemlerinde çok keskin iskontolar yapan yabancıların pazarda çok da başarılı olmadığını söyledi. "Yakında pazardan çekilen zincirler olacak" diyen Bayraktar şöyle konuştu: "Bu durum onlar için ters tepti. Oysa biz her zaman müşteri lehine kampanyalar yapıyoruz. Kampanyalarda yeterli sayıda stok tutuyoruz. Ürün bitince yeni sevkiyat da yapıyoruz."

BİZDE YOK AMA...
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, indirimli kampanyalarda limitli sayıda ürünü pazara sunduklarını söyledi. Sanayi Bakanlığı'nın zaman zaman tüketicilerden gelen şikâyetler üzerine fatura istediğini belirten Nane, "Kampanyada 'Stoklar 100 ürünle sınırlıdır' diyorsak, tamamını sattığımıza dair faturayı bakanlığa gönderiyoruz" dedi. Nane, bazı firmaların 100 ürün deyip sadece 10 ürün sattığını iddia ederek, "Bizde böyle bir durum yok" diye konuştu.

5 ADIMDA TUZAĞIN ANALİZİ
1. Etiket sahtekârlığı

2. 'Gel gel' taktikleri
Şok indirimlerle müşteriler mağazaya çekiliyor.

3. Kalmadı bundan verelim
Mağazada indirimli üründen yeterli stok tutulmayıp, müşteriye farklı ürün sunuluyor.
4. Yetkisiz servisler
Müşteri en çok geç hizmet veren teknik servislerden şikâyet ediyor.
5. Abartılı cazibe
Yüksek indirim nedeniyle mağazaya gelen müşteriye kâr marjı bol aksesuvar satılıyor.



kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.