X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gezi'ye dört koldan PR
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gezi'ye dört koldan PR

  • Giriş Tarihi: 12.6.2013

Hükümete sunulan rapor, Taksim Gezi Parkı olaylarının büyümesi ve dünya medyasına taşınmasının arkasında reklam ajanslarının olduğunu ortaya çıkardı. Ajanslar organize PR (reklam) çalışması yürütmüş

Taksim Gezi Parkı'nda başlayan olayların büyümesi ve dünya medyasına taşınmasının arkasından reklam ajansları çıktı. Organize bir şekilde PR (reklam) çalışması yaptıran ajansların, medya üzerinde geniş çaplı bir çalışma yürüttüğü, yanlış ve çarpıtılmış bilgileri de yaydıkları kaydedildi.

HÜKÜMET RAPOR İSTEDİ

Hükümet yapılan PR çalışmalarının detaylarını öğrenmek için özel bir çalışma yaptırdı. Başbakanlık'a sunulan rapora göre reklam ajansları gösteriler için kamuoyu oluşturup, gençlerin ilgisini çeken sosyal medya kampanyaları düzenledi. Ajansların ilginin düşmemesi ve gösterilerin süreklilik kazanması için de kamuoyunu etkileme gücünü kullandıkları belirtildi.

TAKİPÇİLERE ÇAĞRI

Türkiye'nin önemli ajanslarının Gezi Parkı eylemlerine, resmi sosyal medya hesaplarından açıkça destek verip, takipçilerine çağrılar yaptığı belirlendi. #DirenGeziParkı adlı başlığı altında toplanan reklam ajansları, 3 gün boyunca Twitter'ın Türkiye ve dünya etiket listesinin bir numaralı başlığının da aynı slogan olmasını sağladı. Ajanslar bu çerçevede kullanıcı profillerini devreye soktu. Bu profiller üzerinden dezenformasyon niteliği taşıyan ve halkın daha fazla tepki vermesini amaçlayan birçok mesaj yayınlandı.

BU AJANSLAR HANGİLERİ?
Başbakanlık'a sunulan raporda bugüne kadar önemli projelere imza atan yedi reklam ajansı var. Ancak ajansların isimlerinin soruşturma tamamlandıktan sonra açıklanacağı ifade edildi. Listede yer alan bazı ajanslar suçlamaları reddederken bazıları da kampanya yapmadıklarını, sadece eylemlere vatandaşlar gibi destek verdiklerini ifade etti. Ajanslar, sadece hazırladıkları yaratıcı sloganlar için twitter hesapları üzerinden hashtag (konu belirtmek amacıyla kullanılıyor) açtıklarını dile getirdi.

REKLAMI KESTİLER
Ajanslar özellikle turizm şirketleri başta olmak üzere Türkiye'ye yönelik ticari girişimde bulunacak firmaların reklamlarını kıstı. Reklam ajanslarının en büyük dezenformasyonu NY Times'a verilen ilân oldu (sağda). Türkiye'de kadınların haklarına kısıtlama getirildiği, konuşma özgürlüğünün kısıtlandığı gibi iddiaların sıralandığı gazete ilânının, proje fikirlerine kitlesel finansal destek sağlayan reklam ajansı platformu tarafından verildiği belirtiliyor. İlânı verenler 53 bin 800 dolar olan ilân bedelini 21 saatte topladıklarını ileri sürdü.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.