X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Intersport'un hedefi Anadolu'da büyümek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Intersport'un hedefi Anadolu'da büyümek

  • Giriş Tarihi: 29.6.2013

Intersport Türkiye Genel Müdürü Aydın Kanatlı, 2012'de yüzde 65 büyüdüklerini söyledi. Şirketin yeni hedefi ise 50 mağazaya ulaşmak ve Anadolu'da büyümek

Son yıllarda Türkiye'de spor sektörüne yapılan yatırımlar katlanarak büyüyor. Genç ve dinamik nüfusuyla Türkiye Avrapalı firmaların da iştahını kabartıyor. Türkiye'deki yatırımlarına hız veren Intersport'un Genel Müdürü Aydın Kanatlı, "Hayalimiz herkesin spor yaptığı ve sağlıklı yaşadığı bir Türkiye" dedi. 2012'de yüzde 65 büyüme kaydettiklerini açıklayan Kanatlı, ile yeni dönem büyüme stratejilerini konuştuk.

Türkiye'de ilk kez uzman bilgisi ve servis eşliğinde alışveriş yapma imkanı sunuyorsunuz. Bu müşteriye ne kazandırıyor?
Tek ve odak işimiz spor. Bu mantıkla bütün süreç ve ortamlarımızı, müşterinin ihtiyacını doğru anlayıp buna uygun çözüm üretmeye göre dizayn ediyoruz. Örneğin, bir koşu ayakkabısına ihtiyacınız varsa, tüm mağazayı gezmenize gerek kalmıyor. Müşteri koşu bölümüne gelip, bu kategorideki bütün ihtiyaçlarını alabiliyor.

Anadolu'daki satışlarınz nasıl?
50 mağaza hedefimiz var. Bu noktada Anadolu şehirleri önemli büyüme bölgelerimiz olacak. Önümüzdeki yıldan itibaren özellikle Anadolu'da franchise mağazalar açarak büyümeyi planlıyoruz.

Son birkaç yılda Türkiye'de sporla ilgili bilinç ve yönelim arttı. Bu satışlarınıza nasıl yansıdı?
Çünkü son yıllarda, Türkiye'nin bu alana yaptığı yatırımlar çoğaldı. 2012 Avrupa Spor başkenti, Eurolegue Final Four, WTA Tenis Turnuvası, Avrasya Maratonu gibi büyük organizasyonlarla spor artık birçoğumuzun hayatının bir parçası oldu. Biz de 2012'de yüzde 65 gibi rekor bir büyüme kaydettik. 2013'te de yüzde 40 büyüme hedefliyoruz.

KİTLEYE ÖZEL KATEGORİ
Mağazalarınıza kimler geliyor? Bu kişilerin şaş, eğitim, sosyal statü ve mesleklerini araştırdınız mı?
Biz odak müşteri profilimizi A, B, C1 18-45 yaş arası kadın ve erkek olarak görüyoruz. Spor kategorilerine göre hedef kitle de değişebiliyor. Örneğin kış sporları ürünleri alan müşteri profiliyle futbol ürünleri alanlar farklı olabiliyor. Tenis, basketbol ve yüzme gibi branşlar için amatörlerden profesyonellere yönelik teknik ürünler sunuyoruz. Bu kategoriler dışında, yaz döneminde, şapkadan, bikiniye, ayakkabıdan eşofmana ve saate kadar birçok seçenek mevcut.

En çok hangi spor malzemeleri ve ekipmanları satılıyor?
Intersport olarak bütün kategorilerde satışlarımız çok kuvvetli. Özellikle, koşu&fitness, outdoor, futbol, yüzme ve raket sporları kategorilerinde müşterilerimizin öncelikli tercih noktasıyız.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.