X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Samurayın kılıcı Adapazarı'ndan
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Samurayın kılıcı Adapazarı'ndan

  • Giriş Tarihi: 8.7.2013

Avrupa'da büyümeyi hedefleyen Toyota'nın en büyük silahı Türkiye'de üretilen modeller olacak. Toyota Avrupa Başkanı Leroy, Adapazarlı Verso ve Corolla'nın, markanın Avrupa'da pazar payını yükselteceğini söyledi

Japon otomotiv devi Toyota, hedefine Adapazarı ile ulaşacak. Avrupa'da pazarın küçülmesine rağmen, Toyota'nın büyüdüğünü söyleyen Toyota Avrupa Başkanı Didier Leroy, 2013'te de büyümeyi hedeflediklerini açıkladı. Adapazarı'nda üretilen Corolla ve Verso'nun markanın büyümesine katkı sağlayacağını ifade eden Leroy, "Yenilenen Verso ve Corolla ile mevcut gücümüz pekişti. Avrupa pazarında pazar payımızı yükseltmemizi olası hale getirdi" dedi.

KÜRESEL MERKEZ

Türkiye'nin küresel bir ihracat merkezi olduğunu söyleyen Leroy, şöyle devam etti: "Rusya, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Avrupa'ya kısacası her yere ihracat yapabileceğimiz bir merkez olarak belirledik. Türkiye de bu anahtar pozisyonu nedeniyle küresel ihracatımızda bir merkez işlevi üstlenebilir. Diğer anahtar etken ise, iç pazarın büyümesi. Türkiye, Avrupa'daki en büyük pazarlarımızla olan açığı kapatıyor." Türkiye'nin Avrupa operasyonunun kalbinde yer aldığını anlatan, Leroy, "Türkiye bir çok başka avantajlara sahip. Bu, Türkiye'nin Avrupa operasyonumuzun kalbinde öncü bir üretim merkezi olarak, dinamik geleceğini garantiliyor" dedi.

FRANSA'YI SADECE FUTBOLDA TUTARIM
DIdIer Leroy, B SU V segmentinde yeni bir modelin Adapazarı'nda üretilip üretilmeyeceğine ilişkin soruları cevaplandırdı. Leroy şöyle konuştu: "Birgün Türkiye ile Fransa arasında bir rekabet oluşursa Fransız olduğum için Fransa'nın tarafını tutacağımı düşünmeyin. Türkiye'ye karşı Fransa'yı sadece futbol maçında tutarım. Türkiye çok fazla potansiyele sahip. Rekabet anlamında, kaliteli işgücü anlamında çalışanların kalitesi ve bilgi birikimi anlamında…"

OTODA TÜRKİYE GAZA AVRUPA FRENE BASTI
Türkiye, otomotivde dünyadan pozitif yönde ayrıştı. Ekonomik kriz nedeniyle fabarikalar kepenk kapatıp işçi çıkarırken, Türkiye'de tam tersi oldu. Toyota 150 milyon euro, Hyundai 1.1 milyar liralık yatırımlarını tamamladı. Ford Otosan ise 100 milyon dolarlık motor yatırımı açıkladı. Bu dönemde istihdam da arttı. Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Kudret Önen, ilk 6 ayda otomotivin 'mutlu' bir tablo ortaya koyduğunu, geleceğin de 'mutlu' devam etmesi için hafif ticari araç üretimindeki avantajın kaybedilmemesi gerektiğini söyledi.

ÜRETİM ARTTI, PAZAR BÜYÜDÜ
Otomotivde 2013'ün ilk yarısında üretim, ihracat ve satışlar arttı. Avrupa'da ise büyük gerileme yaşandı. İlk 6 ayda toplam otomotiv üretimi yüzde 1 artarak 570 bin adet oldu. Otomotiv satışları 2012'ye göre yüzde 12 artarak 401 bine yükseldi. İhracat ise ilk 6 ayda yüzde 4.8 artarak 10 milyar 636 milyon dolar olarak gerçekleşti.

THY'NİN İHRACATA KATKISI VAR
Avrupa'nın küçüldüğü bir dönemde ihracatın yüzde 7 arttığını belirten Önen, ihracatın yıl sonunda 21 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini kaydetti. İhracatta başarının yeni pazarlarla geldiğini anlatan Önen, bunda THY'nin katkısının büyük olduğunu söyledi.


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.