X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Medya devi satıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Medya devi satıldı

  • Giriş Tarihi: 25.7.2013 16:51 Güncelleme Tarihi: 25.7.2013 16:53

Avrupa'nın en büyük yayıncı kuruluşlarından olan Alman Axel Springer şirketi, Berliner Morgenpost ve Hamburger Abendblatt gazeteleri ile televizyon ve kadın dergilerini 920 milyon avroya Funke Medya Grubu'na sattı.

Axel Springer şirketinden yapılan açıklamada, Funke Medya Grubu ile ön sözleşmenin yapıldığı, satış için birleşme ve kartel dairelerinin onayının gerektiği ifade edildi. Açıklamada, satışa yıl sonuna kadar onay verilmesinin beklendiği, 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren söz konusu yayın organlarının resmen Funke Medya Grubun'a geçeceği belirtildi.

İki şirketin ayrıca satış ve pazarlama konusunda ortak şirket kurmak istediği kaydedildi.

Axel Springer Yönetim Kurulu Başkanı Mathias Döpfner, satışa ilişkin yaptığı açıklamada, bu kararı vermenin kolay olmadığını, Axel Springer'in dijital medya şirketi olma yolunda kararlılıkla devam edeceğini söyledi.

Şirket, Berliner Morgenpost ve Hamburger Abendblatt gazetelerinin yanı sıra kadın ve televizyon programı dergileri olan "Hörzu", "TV Digital", "Funk Uhr", "Bildwoche", "TV neu", "Bild der Frau" ve "Frau von heute" dergilerini de elinden çıkardı.

Axel Springer şirketi, Almanya'nın en fazla satan ''Bild'' gazetesini de elinde bulunduruyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.