X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER TurkNet şirket avına çıktı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

TurkNet şirket avına çıktı

  • Giriş Tarihi: 28.7.2013

Sabancı Holding'den Turk.Net'i alarak ciddi bir büyüme ivmesi yakalayan TurkNet, yeni yatırımlar için kolları sıvadı. Şirketin patronu Mehmet Çelebiler, "Yeni yatırımlara 30 milyon dolar ayırdık" dedi

Teknoloji sektörünün duayen isimlerinden Mehmet Çelebiler, sahibi olduğu TurkNet'in yakaladığı büyümeyle dikkat çekiyor. Abu Dabi merkezli Gulf Capital ve Avrupa Kalkınma Bankası'nın kredi desteği verdiği TurkNet, 2013'ü yatırım ve büyüme yılı ilan etti. Yeni yatırımlara 30 milyon dolar ayırdıklarını söyleyen Çelebiler, "Bünyemizde yeni yatırım yapma ya da mevcut şirketleri satın almaya sıcak bakıyoruz" dedi. 6 yıl önce Sabancı Holding'den Turk. Net'i satın alarak dikkatleri üstüne çeken Çelebiler'le yeni dönem büyüme stratejileri üzerine konuştuk.
TurkNet yakaladığı hızlı büyümeyle dikkat çekiyor. Yeni dönem büyüme planlarınız neler?
Kurum ve bireylere geniş bant internet erişim ve ses hizmeti veriyoruz. 2007'de Sabancı Holding'den Turk.net'in bireysel müşteri hizmetlerini satın aldık. Daha sonra ismimizi TurkNet olarak değiştirdik. Şimdi eski günlerdeki itibarını geliştirmek istiyoruz.
Turk.net size ne kattı?
Biz kurumsal tarafta hizmet veren bir firmaydık. Bu satın almayla bireysel müşterilerimiz oldu. Şu anda iki hizmet başabaş gidiyor. Ağırlıklı müşterilerimiz KOBİ'ler. Türkiye'nin her tarafında varız.

MÜŞTERİLER BENİ ARIYOR

Büyümek için seçenekleriniz neler?
Ciddi bir hamle dönemindeyiz. Önümüzde iki seçenek var. Ya yeni hizmetler vermek için teçhizat yatırımı yapacağız ya da şirket satın alacağız. Zaten genişbant için fiber yatırımları yapıyoruz.
Telekomünikasyon sektöründe dev firmalar var. Bunlarla nasıl rekabet ediyorsunuz?
Şüphesiz zihinlerdeki "Büyük şirket daha iyi hizmet verir" algısını değiştirmek zor. Ancak küçük firmaların da ciddi avantajları oluyor. Çünkü artık müşteriler en küçük sorunlarında karşılarında bir muhatap bulmak istiyor. Sorunu olan müşteri bize daha kolay ulaşıyor. Daha kıvrak olduğumuz için özellikle KOBİ'ler bize geliyor. Çünkü ne kadar kurumsal olursanız olun insani ilişkiler devreye giriyor. Beni gece yarısı cepten arıyorlar.

YÜZDE 5 PAZAR PAYI

Türkiye'nin Sabancı, Koç gibi dev grupları telekomünikasyon sektöründen çekildi. Bunu neye bağlıyorsunuz?
Büyükler kuruluş amaçlarına erişemedi. Çünkü beklentileri yüksekti. Belirli bir yatırımından sonra işin zor olduğunu gördüler. Bu sadece parayla yapılacak bir iş değil. Ben ve üç mühendis oğlum birlikte çalışıyoruz. Bu anlamda işimiz daha kolay. Başka bir yatırımcıyı ise beslemek zor.
Sektörde gelmek istediğiniz yer neresi?
Halen pazar payımız yüzde 1.5 seviyesinde. Hedefimiz 5 yılda bunu yüzde 5'e çıkarmak. Bu seviyeye ulaştığımız zaman ciromuz da 4 kat artacak. Bu yıl 130 milyon lira seviyesinde beklediğimiz ciromuz 400 milyona ulaşacak. Telefon, genişbant, cloud ve IPTV hizmetlerine dair stratejik büyüme planlarımızı hızlandırarak bu alanlarda büyüyeceğiz.

KUANTUMLA İLGİLENİYORUM
Mehmet Çelebiler, TurkNet'i 3 mühendis oğluyla birlikte yönetiyor. "Ben şirketin finansör ve danışmanıyım" diyen Çelebiler, Galatasaray Lisesi'nden mezun olduktan sonra İstanbul Teknik Üniversitesi'nde elektrik mühendisliği eğitimi almış. Kariyerinin tamamına yakınını yurtdışında tamamlayan Çelebiler, teknolojinin kendisi için önemini şu sözlerle açıklıyor: "Teknolojinin gelişmesi benim hayata pozitif bakmamı sağlıyor. Çünkü hayatı kolaylaştırıyor. Cihazların içine baktığım zaman insan zekâsının ne kadar karmaşık işlerden kolaya gittiğini görüyorum. Facebook ve Twitter kullanmıyorum. Sadece linkedin kullanıyorum. Şu sıralar temel ilme merak saldım. Parça fiziği ve kuantumla ilgileniyorum."

ERKEK TEKNOLOJİ KULLANIMINA YATKIN
Mehmet Çelebiler, erkeklerin teknoloji kullanımına daha yatkın olduğunu söylüyor. "Erkekler çözüm odaklı, kadınlar kendilerine uygun olan cihazları ve işlemleri tercih ediyor" diyen Çelebiler, şu bilgileri veriyor: "Kadınlar cihazın kullanışlı olup olmadığına bakıyor. Tasarımcıların çoğu erkek. Onlar ise bu detayla fazla ilgilenmiyor. Bu, ev aletleri için de geçerli. Bizde bilgili olmak önemli değil, zeki olmak önemli. Doğuştan birçok şeyi bildiğimizi varsayarız."


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.