AVM'ler, bayram bereketi yaşıyor. Ramazan Bayramı nedeniyle gıdadan hazır giyime, elektronikten ev ürünlerine kadar birçok kategoride satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20-30 arttı. Tatil için şehir dışına çıkan tüketicilere rağmen özellikle geçen hafta sonu mağazalar dolup taştı. Perakendeciler Ramazan Bayramı'nın bu ayki ciroya etkisinin 1 milyar lira olacağını tahmin ediyor. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan, geçen ay yükselmeye başlayan ciroların bu ay bayramın etkisiyle daha da arttığını söyledi.
EN BÜYÜK ARTIŞ ÇOCUKTA
Bayramlarda en fazla çocuk giyimindeki satışlarda artış yaşanıyor. Bu alandaki iddialı markalardan LC Waikiki'nin satışlarında ciddi bir yükselme söz konusu. Firmanın patronu Vahap Küçük, geçen yılki ramazana göre bu yılki satışların yüzde 27 arttığını söyledi. Bayrama özel koleksiyonlar hazırladıklarını ifade eden Küçük, "Özellikle çocuk grubunda büyük sıçrama yaptık. Hazır giyim sektörünün de genel olarak bu ay yüzde 20 büyüyeceğini tahmin ediyorum" dedi.
SICAKLAR ŞEKERE YARADI
Bayramın yaz mevsimine denk gelmesi nedeniyle çikolataya olan talep düşerken şeker satışlarında patlama yaşandı. Elvan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, "Çikolatanın erime ihtimali şeker talebini artırıyor. Türkiye'nin doğusu şekeri, batısı ise yaza rağmen çikolatayı tercih ediyor"
MARKETTE ARTŞ TRENDİ SÜRÜYOR
Gıda
perakendecilerinin satışlarında da bayram öncesinde ciddi bir hareket yaşandı. Biçen Marketleri'nin sahibi İhsan Biçen, "Önceki yıllarda satışlarımız ağırlıklı olarak ramazanın ilk ve son haftasında artardı. Bu yıl durum tamamen değişti" dedi. Biçen şöyle konuştu: "Bu yıl istikrarlı bir alışverişe şahit oluyoruz. Hemen her gün ciromuz artıyor. Öyle ki satışlarımız temmuzda geçen yıla göre yüzde 15 arttı. Bu ay da yüzde 20'ye yakın büyüme bekliyoruz."