Türkiye büyümede Avrupa'ya fark attı

Giriş Tarihi: 19.8.2013
Türkiye, geçen yıl Skoda'nın dünyada en fazla büyüdüğü ülke oldu. Avrupa'da yüzde 7 daralan Skoda, Türkiye'de yüzde 33 büyüdü. Büyüme bu yıl da devam etti. Yılın ilk yarısında Avrupa pazarı yüzde 6 daralırken, Türkiye'deki büyüme yüzde 40'a çıktı. Markanın, Türkiye'den sonra en fazla büyüme kaydettiği pazar ise yüzde 15 ile İngiltere olurken, İspanya'da yüzde 18, Fransa'da yüzde 17 daralma yaşandı. Türkiye, Skoda pazarları içinde en yüksek büyüme rakamına ulaşınca, genel merkez tarafından önem seviyesi yükseltilerek AB statüsüne alındı. 2012'de 10 bin 118 araç satan markanın, Türkiye distribütörü Yüce Auto'nun, 2013 satış hedefi ise 12 bin 500 adet.

UCUZ DEĞİL UYGUN FİYATLI
Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, bu büyümeyle Avrupa'da ilk 15 arasında yer aldıklarını belirterek, "Bizden fazla büyüyen ülke yok. Skoda bizi özel statülü pazar olarak görmeye başladı. Yani bu pazardan beklentileri yüksek ve ona göre stratejilerini, vereceği destekleri belirliyor" dedi.

SKODA'NIN AMİRAL GEMİSİ SUPERB YENİLENDİ
Skoda'nın 'Amiral Gemisi' Superb, yeni yüzüne kavuştu. Superb, biri benzinli, toplam dört farklı motor seçeneği ve 58 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarıyla satışa sunuldu. Motor gamında yer alan 1.6 litrelik 105 bg gücündeki TDI motor ve DSG otomatik şanzıman kombinasyonu ise Türkiye pazarına özel geliştirildi. Yeni versiyonun fiyatı da 73 bin 900 TL'den başlıyor.

YILDA 1.5 MİLYON SATIŞ HEDEFİ VAR
Skoda'nın iki yıl sonra senede 1.5 milyon adetlik satış hedefi koyduğunu hatırlatan Tolga Senyücel, bu hedefte Türkiye'ye özel bir önem verildiğini vurguladı.

ARKADAŞINA GÖNDER
Türkiye büyümede Avrupa'ya fark attı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz