X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 850'li hatla sigorta vurgunu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

850'li hatla sigorta vurgunu

  • Giriş Tarihi: 5.9.2013

Vatandaşın yeni kâbusu 850'li hatlarla sigorta satan şirketler oldu. Arkasında bankaların olduğu iddia edilen şirketler, vatandaşı kandırıyor. Telefonda anlatılanla poliçe tutmuyor. Çıkmak isteyene de 900 TL ceza var

Bankaların tüketici kredisi verirken zorunlu tuttuğu 'hayat ya da ferdi kaza sigortası'ndan bıkan vatandaşın peşine şimdi de 0850'li hatlardan arayan şirketler düştü. Son bir yıldır 850'li hatlardan ferdi kaza sigortası yapmak için arayan şirketler türemeye başladı. Bu tür şirketler bankalardan edindikleri listelerle önce kişileri arıyor. Vatandaş sigorta yapmayı kabul ettiğinde de işkence başlıyor.

MÜŞTERİYİ PİŞMAN EDİYORLAR
Şirket, 'kümesteki müşteriyi' telefonla sürekli arıyor. Yeni ürünlerini pazarlamak için yıldırma taktiği uyguluyor. Buna diğer sigorta şirketleri de katılıyor. Üstelik, telefonla anlatılan teminatlarla poliçedekiler birbirini tutmuyor. Bunu fark eden vatandaş, sigortadan vazgeçmek isterse 900 lira ceza kesiliyor. 850'li numaralı bir şirketten sigorta yaptıran Mehmet Tereci, bu tür olayların son örneklerinden. Sıkıntısını Başbakanlık'a da ileten Tereci, "Şirketler, beni sürekli 850'li hatlardan arayarak, ferdi kaza sigortası için 299 lira ödemem gerektiğini söylüyor. Bunu ödemeyeceğimi ve sigortayı keseceğimi söylediğimde de bu kez 900 TL cayma parası istiyorlar. Her ay 10 kere arayıp adeta tehdit ediyorlar" diyor. Arayanların hepsinin aynı firma olmadığını söyleyen Tereci, "Psikolojim bozuldu" dedi.

LİSTEYİ BANKALAR VERİYOR
Sigorta acenteleri derneği TÜSİAR'ın kurucu Başkanı Neşe Demirağ da, buna benzer yöntemlerle vatandaşların dolandırıldığını söyledi. Bu tür 850'li numaraların güvenilir olmadığını belirten Demirağ, "Bu şirketlerin birçoğunun arkasında bankalar olabilir. Daha önce kendileri sigorta satıyordu. Şikâyetler ayyuka çıkınca devreye bunları soktular. Sigortası olan ya da hesabı olan kişilerin bilgilerini de bu şirketlere aktardılar" diye konuştu.

HAZİNE'YE ŞİKâYET GİTTİ
Demirağ, onayları olmadan poliçe gönderilen ya da poliçe gönderilmeden hesaplarından para çekilen binlerce insan olduğunu belirterek "Biz 4 yıldır Hazine'ye tüketici şikâyetlerini götürmekten yıldık. Bu sorun daha da büyüyecek" dedi. Sektörde cezaların caydırıcı olmadığını da vurgulayan Demirağ, şöyle konuştu: "Biz ihbar ediyoruz. Büyük bankalara bile ya ceza vermiyorlar ya da 20 bin TL gibi çerez parası kesiyorlar. Yani yaptırımlar yetersiz."

kalan karakter 1000

es es

dolandırıcı numaraları açmayın

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 13.03.2014 12:13
ffsa ffsa

Günde 5 kez aranıyorum bu işe birilerinin el atması gerek artık bence ama biyandanda iyi oluyor arıyna sinirimi boşaltıyorum kendi kapatıyor :D

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 06.09.2013 01:14
edep ya hu! edep ya hu!

Aynı şeyi pronette yüzyüze yapıyor adına da sözleşme diyor,sorsan müşteri memnuniyeti ön planda...Firmalar iyice acımasızlaştı,helal kazanca değer veren o kadar azki...

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 06.09.2013 00:22
özgür özgür

bankalar vatandaşın bilgilerını neden verıyor aslında bankalara dava açmak gerkıyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla 05.09.2013 19:32
dodo dodo

ben şahsen o numaraları açmıyorum.daha doğrusu tanımadığım nbr açmıyorum.artık tüketicide uyansın bi zahmet.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 05.09.2013 15:37

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.