İngiltere, Fransa ve Birleşik Arap Emirlikleri'nden sonra Türkiye'de de hayata geçen Uluslararası Büyüme Desteği, kurumların dış ticarette doğru ürün, doğru hizmet ve doğru finansman ile desteklenmesini amaçlıyor.
HSBC'nin bugün tüm dünyada her dakika 4,500'den fazla uluslararası ticaret ve alacak finansmanı çalışanı ile 1.000.000 dolarlık dış ticaret işlemine aracılık ettiğini ifade eden HSBC Kurumsal ve Ticari Bankacılık'tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Virma Sökmen, dış ticaret finasmanından aldıkları %10 pazar payı ile dünyanın lider uluslararası bankası olduklarını vurguladı.
Sökmen şöyle devam etti: "Türkiye'nin Öncü Uluslararası Bankası olma stratejimiz kapsamında kurumsal ve ticari bankacılık alanında dış ticarette büyümek isteyen firmalar için ilk tercih edilen banka olmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, yaygın küresel ağımız, finansal piyasalardaki etkinliğimiz ve güçlü sermaye yapımızla, yurt dışı ile ticaret yapan firmalara kolaylıklar sağlamaya devam ediyoruz. Sadece doğru müşteriye doğru ürün ve çözümler üretmekle kalmayıp, kurumların ihtiyaçlarını dikkate alarak, uluslararası ticarete yönelik konferanslar düzenliyor, global bilgi birikimimizi ve deneyimlerimizi müşterilerimizle paylaşıyoruz. Bu kapsamda bu sene 9 Mayıs 2013 tarihinde "2013: Renminbi Yılı" adlı 2 günlük bir etkinlik düzenledik ve HSBC üst düzey yöneticileri ile Çin ile ticaret yapan kurumları bir araya getirdik. Mayıs ayında TİM Akademi 2023'ün sponsorlarından biri olarak TİM'in gerçekleştireceği sektörel seminerlerde yer alıyoruz. Kasım ayında da yine HSBC üst düzey yöneticilerinin katılımı ile İstanbul'da bir dizi önemli organizasyon hayata geçireceğiz. Ayrıca, DEİK'in organize ettiği ve bizim de sponsorlarından birisi olduğumuz "Grow with Turkey" Konferansı'nda yer alacağız. Bugün ise global gücümüz ve uluslararası ticaretteki bilgi birikimimizin bir göstergesi olan "Uluslararası Büyüme Desteği"ni tanıtmaktan büyük mutluluk duyuyoruz."
Sökmen sözlerine şöyle devam etti: "Uluslararası Büyüme Desteği" kapsamında dış ticarette büyümek isteyen müşterilerimiz için 1 milyar TL ayırdık. Temmuz ayında bir reklam kampanyasıyla duyurusunu yağtığımız bu teşvik, müşterilerden gelen yoğun ilgi ve ihtiyaç doğrultusunda başlangıçta açıklanan fon miktarını aştı. Böylece 1.5 ay gibi kısa bir zamanda doğru yönlendirme, doğru ürün ve fonlama ile HSBC Türkiye olarak uluslararası ticarette büyümek isteyen müşterilerimizin ticaret döngülerinde öne çıkmalarına destek olduk. Amacımız dış ticarette büyümek isteyen müşterilerimize çözüm ortağı olmak, Türkiye'nin uluslarası ticarette aldığı payın artmasına desteklemek ve Türk şirketlerinin bölgesel başarı hikayelerini artırmak. Bu kapsamda kampanya çerçevesinde dış ticarette büyümek isteyen kurumlara fonlama ve danışmanlık desteği sağlamaya devam edeceğiz"