Başbakanlık Yatırım Ajansı yabancı yatırımcı çekmek için yeni taktik geliştirdi. Buna göre Türkiye'yi burada şirket kuran yabancı yatırımcılar tanıtacak. Yeni stratejinin ilk örneği, geçen hafta Yatırım Ajansı Başkanı İlker Aycı'yla gidilen Japonya'da uygulandı. Mitsubishi Bank ve Sumitamo şirketlerinin yetkilileri Tokyo'da 400 Japon yöneticiye, "Türkiye'ye gidin" dedi.
TEKNOLOJİ TAKİPTE
Ajans'ın yeni durağı ise ABD olacak. Kasım ayında bu ülkeye 'roadshow'a çıkılacak. Organizasyona Türkiye'de yatırımı bulunan Amerikalı firmalar da katılacak. Yeni dönemde odağına teknoloji firmalarını alan ajans bu konuda özel bir çalışma başlattı. İlk adımı da ABD'de Silikon Vadisi'nde atacak. Burada Türkiye'deki teknoparklar ve Bilişim Vadisi projeleri anlatılacak. Önümüzdeki hafta Malezya ve Singapur'da 'roadshow'a hazırlanan ajans yetkilileri bu ülkelerin devlet fonlarına sunum yapacak. Ajans daha sonra ise Almanya ve İngiltere'ye gidecek.