X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sezon sonu indirimlerine kanmayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sezon sonu lerine kanmayın

  • Giriş Tarihi: 8.9.2013 14:52 Güncelleme Tarihi: 8.9.2013 15:02

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, mevsim sonu sebebiyle AVM'lerde sezon sonu reklamlarının arttığını belirterek, vatandaşların, "Boşaltıyoruz, kapatıyoruz, tahliye nedeniyle indirim" diye yapılan satışlara inanmaması gerektiğini söyledi.

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, mevsim sonu sebebiyle AVM'lerde artan sezon sonu reklamlarının tüketiciyi yanılttığını ifade etti.

Tüketicinin vitrindeki "50+40" indirimi görünce, "Bu kadar kar mı olur?" diye kendi kendine sorduğunu aktaran Palandöken, böylece esnafın da zan altında kaldığını kaydetti.

Palandöken, bu olumsuzluklara son verilmesi için acilen çıkarılmasını bekledikleri Perakende Yasası'nda aylarca süren indirimli satış uygulamalarına çekidüzen getirilmesi gerektiğini belirtti.

Firmaların, mevsimsel olarak sezon değişikliklerinde ellerindeki malları ve depolarındaki stok malları eritebilmek için en yaygın kullanılan yöntemin indirimli satışlar olduğunu anlatan Palandöken, açıklamasını şöyle sürdürdü:

"Avrupa ülkelerinde ve Amerika'da indirimli satışlar belirli bir dönemde ve belirli bir sürede yapılmaktadır. Kış indirimi dönemi Ocak ayı başı ile Şubat ortası, yaz indirimi ise Temmuz başı ile Ağustos ortasıdır.

Türkiye'de indirimli ve tasfiye satışlarının belirli bir dönem ve süresi olmadığından piyasalarda bir düzensizlik oluşmakta, tüketiciler yanıltılmakta ve yanlış tüketim eğilimleri oluşturulmaktadır. Bu düzensizliğin mutlaka önüne geçilmelidir. Konuyla ilgili olarak mutlaka meslek odalarının görüşleri alınmalı."

'YANILTICI İNDİRİM YAPILIYOR'

Palandöken, "indirim yapıyoruz" diyerek, bir çeşit malda ya da küçük bir reyonda fiyatların indirildiğini belirterek, şunları kaydetti:

"Vatandaşlar, 'boşaltıyoruz, kapatıyoruz, tahliye nedeniyle indirim' diye yapılan satışlara inanmasın. Ben buna 'tuzak mal' diyorum. Müşteriyi içeri çekmek için yanıltıcı indirim yapılıyor. Buradaki tek amaç insanlara ihtiyacından farklı malların satılmasıdır. Halkımız indirimlerden sadece ihtiyaçları doğrultusunda alış veriş yapmalıdır.

Eğer ki alışverişten sonra tüketici, 'Ben bunları neden aldım ' diye kendi kendine soruyorsa, ihtiyacı olmayan bir mal almıştır. Bu bir aldatmacadır. Tüketicileri psikolojik etki altına alarak, aşırı tüketime teşvik etmektedir. Ciddi firmalar da bu tür indirimlerden şikayetçidir. Kurallara uygun davranan ticari firmalar, yan dükkanlardaki kuralsız uygulamalar nedeniyle haksız rekabete maruz kalmaktan şikayetçiler."

kalan karakter 1000

Ultraslan   Hasan Ultraslan Hasan

Ben zaten kanmıyorum ki,% 70 indirim ne demek ya?..

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 09.09.2013 01:16
a. kar a. kar

Ucuz bir malda %40 indirim yapıyorlar, sanki her malda %40 indirim varmış şekilde reklam yapıyorlar. Bunlara ACI cezalar verecek kurum DEVLETtir. Devlet vatandaşların tek başına yapamayacaklarını yapmak için vardır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 08.09.2013 20:45
murat atak murat atak

vatandaş neyi kaça alacağını zaten bilmiyor mu? ister %90 indirim olsun isterse %5, marka meraklıları dışında kimse %'ye değil fiyata bakar, işine geliyorsa alır, gelmiyorsa almaz. Vatandaşı bu kadar saf ve aptal zanneden yöneticiler maalesef, onları koruyoruz diye serbest piyasa ekonomisini kominizme çevirirler yakında...

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 08.09.2013 18:41

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.