Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Dünya duruyor Türkiye yüzüyor

Giriş Tarihi: 16.9.2013

Türkiye, deniz taşımacılığında yüzde 34'le dünyanın dört katı hızla büyüdü. Son 10 yılda atılan dev adımlara bir yenisi eklendi ve Densa Holding filosuna 55 milyon dolarlık 106 bin dwt kapasiteli yeni tankerini dâhil etti

Türk armatörlerin kontrolündeki deniz ticaret filosu, 2012'de yüzde 34 büyüyerek 30 milyon deadweight (dwt) tonu aştı. Türkiye deniz ticaret filosu, dünya liginde iki basamak atlayarak 13'üncü sırada yerini alırken dünyadaki değişim yüzde 8.4'ler düzeyinde kaldı. Türk denizciliğinin bu başarısına imza atan firmalardan biri de Densa. Densa Holding'in kurucusu Ömer Sabancı, yardımcısı Demet Sabancı ve Başkan Yardımcısı Hacı Sabancı'nın davetiyle bu son tankerinin teslim töreni için Kore'ye uçtuk. Seul'un yağmurlu havası bizim Rize'yi aratmıyor. Ömer Sabancı yolda, neden deniz işine girdiklerini anlatıyor. 2008'de zirve yapan gemi sektörünün kriz sürecinde hızla gerilemesi, bir fırsat penceresi olarak görülmüş. Tam da bu süreçte Ömer Sabancı, spekülatif yatırımlara girmek yerine, deniz taşımacılığında sağlam temeller üzerine kurulmuş kalıcı bir firma zamanının geldiğini düşünmüş. Sektörde 40 yıllık deneyim sahibi kaptan Cemil Gücüyener'i genel müdürlüğe getirmişler. Kurulan tanker filosunun ticari yönetimini Densa Denizcilik, teknik yönetimini de Singapur merkezli Thome Ship yapıyor. Kuru yük filosunun ticari ve teknik yönetimi ise tamamen Densa tarafından yürütülüyor ve her gemide 21 personel istihdam ediliyor. Her geminin farklı bir şirket olarak yönetilebildiği bir yapı arz ediyor sektör... Türkiye'nin deniz taşımacılığında yapı değişikliğinin öyküsü 10 yılı aşıyor. Eski armatörlerin yerini yeni oyuncular almış durumda... 4 milyon DTW ile Genel Denizcilik ilk sırada. Ya-Sa 2.2 milyon ile ikinci, Densa 1.7 ile üçüncü sırada yer alıyor. Sırayı; 1.5 milyon dwt ile Ciner Grubu ve 1.3 milyon dwt ile Aktif Denizcilik izliyor. Başkan Yardımcısı Hacı Sabancı, eğitimini denizcilik ve finans üzerine yapmış. Türk denizciliğini her yıl daha iyi yerlere geldiğini söylüyor ve armatörlerin dünyada kendinden söz ettirecek atılımlarına dikkat çekiyor. Densa Alligator; Densa filosundaki 21'inci gemi... Filo, 18 kuru yük gemisi; toplam 1.2 milyon dwt kapasiteli ve bunların içinde 2 Capesize, 2 Kamsarmax, 8 Supramax, 6 Handymax model var. Filo ayrıca toplam kapasitesi 530 bin dwt'lik 4 tanker sahibi. 2'si Suezmax Tanker, 2'side Aframax tanker ölçeğinde.

Son gemi 2015'te alınacak

Densa son gemisini 2015'te teslim alacak. Böylece filonun toplam taşıma kapasitesi 1 milyon 730 bin dwt düzeyine ulaşacak. Gemilerin 11 adedi, şu anda dünyanın en büyüğü Hyundai tersanelerinde, 7'si de STX grubu tarafından üretilmiş... Güney Kore'de Gunsan'daki tersanede Arzu Sabancı'nın yönettiği ad koyma töreniyle denize indirilen Densa Alligator, 242 metre uzunluğa ve 106 bin dwt taşıma kapasitesine sahip. Bunun anlamı, 500 bin varil ham petrolü veya işlenmiş petrol ürünü taşıyabilmesi...

Uyum, riski azaltıyor

Densa Holding Başkan Yardımcısı Hacı Sabancı; toplam 1 milyar dolarlık filo yatırımın değişen pazar şartlarına hızlı uyumun son derece önemli olduğunu söylüyor. Ancak bu sayede navlun ücretlerindeki oynaklık, taşıma sektöründeki riskler, en aza indirilebiliyor. Taşımacılık sektörünün hızla değişen pazar koşullarına cevap mahiyetinde Densa Alligator, ham petrol yanı sıra işlenmiş ürün yükü de alabilecek.

Deadweight nedir?

Deadweight (dwt) bir geminin taşıyabileceği en yüksek ağırlık ola n deadweight, ham yükün, yakıtın, suyun ve kişisel eşyalarının ağırlıklarının toplamı.

30.3 milyon dwt
Türk armatörlerin kontrolündeki deniz ticaret filosu.

9.5 milyon dwt
Milli bayrakta çalışan gemilerin toplam büyüklüğü.

1.469
1.000 grt üstü Türk deniz ticaret filosundaki gemi sayısı.


BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Dünya duruyor Türkiye yüzüyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz