Pantolon pazarının yüzde 70'ini oluşturan jean satışı, hazır giyim firması Koton'un da iştahını kabarttı. Uzun zamandan beri mağazalarında jean satışı yapan ancak bu yıl ve 2014 için hedef büyüten firma, 350 modellik geniş bir yelpazede üretime başladı.
2 BİN 500 BEDEN ÖLÇÜSÜ ALDIk
Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Türkiye'de pazarın 600 milyon lira olduğunu belirterek, bu yıl 1.5, 2014'te ise 4 milyon jean pantolon satmayı hedeflediklerini söyledi. Bu adedin pazarın yüzde 18'ine denk geldiğini kaydeden Yılmaz, "Bu yıl jeanden 60 milyon lira ciro hedefliyoruz. Bunun 15 milyonu yurtdışından gelecek. Fiyatlarımız 29 ila 69 TL arasında değişiyor" dedi. Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz ise, özellikle kalıplar konusunda iddialı olduklarını söyledi. İnce gösteren 'Magic slim' ve 'Magic fit' kalıplarıyla kadın ve erkeklerden yoğun talep aldıklarını kaydeden Yılmaz, şöyle konuştu: "Türkiye'de 2 bin 500 kadının beden ölçüsünü aldık. Rusya'da da aynı çalışmayla 600 ölçü kaydı yaptık. Kate, Victoria, Angelina, Scarlett ve Grace gibi fit kalıplarımızla oldukça iddialıyız." Yılmaz Yılmaz, 100'ü yurtdışında olmak üzere toplam 334 mağazaya ulaştıklarını söyledi. Yılmaz, yılsonuna kadar 28 yeni mağaza açılacağını belirterek, "Artık bin 500 metrekarelik büyük mağazalar açıyoruz. Jeandeki hızlı büyümemizi mağaza genişlemesiyle sağlıyoruz" diye konuştu.
Cirosu 1 milyarı geçecek
Yılmaz
Yılmaz, yılsonu cirolarının 1 milyar lirayı geçeceğini söyledi. Franchise'ların iş hacmiyle birlikte rakamın 1 milyar 250 milyona çıktığını kaydeden Yılmaz, yaptıkları fon ortaklığından da oldukça memnun olduklarını dile getirdi.