Koleksiyonerlerin
piyasanın gelişimi için önemli misyona sahip olduklarına dikkat çeken Karadeniz, "Öyle alımlar yapılmalı ki, koleksiyonun toplam değeri, eserlerin tek tek toplam değerinin 1.5 katı olmalı. İyi bir koleksiyonun ölçülerinden biri bu" dedi. Doğan Karadeniz, toplantı öncesinde kendi sanat koleksiyonuyla ilgili sorularımızı yanıtladı.
Koleksiyona ne zaman, nasıl başladınız?
Sanata ilgili bir ailede büyüdüm. Evimizde Hoca Ali Rıza'nın aileye ithaflı resimleri vardı mesela. O doku içinde büyümek motivasyon yarattı. 1990'ların ortalarında alımlara başladım.
Alımlarınızı hangi eksende gerçekleştirdiniz?
1955-1964 arası Paris'te yaşayan Türk sanatçıların soyut eserlerine odaklandım. Sonra yavaş yavaş güncel sanata yöneldim.
Kaç parça eser var?
480'e yakın. Kalite olarak baktığımız zaman aralarında önemli farklar var tabii.
En çok hangi sanatçının eserleri yer alıyor?
80 parça Fahrelnisa Zeid var.
Aldığınız en pahalı eser hangisiydi?
Andy Warhol imzalı bir portre. Fiyatını söylemem. Ama Fahrelnisa Zeidler'imiz, Yüksel Aslanlar'ımız onun bedeline ulaşmıştır.
Koleksiyonun değeri nedir?
Söylemem. Ama kalp gibi atan bir değer artışı olduğunu söyleyebilirim.
Son zamanlarda en fazla ne aldınız?
Koleksiyonda Türk ve yabancı sanatçıların dengesini kurmaya çalışıyorum. Bu yüzden yurtdışı fuar, galeri ve müzayedeleri takip ediyorum. En son Polonyalı sanatçı Pawel Althamer'in Venedik Bienali'nden üç heykelini aldım.
Karadeniz'den sanat tüyosu
Hangi sanatçıları takip etmeli?
değil de... Almanya, Londra, Viyana, New York'taki genç Türk sanatçılar büyük bir dikkatle takip edilmeli. Koleksiyonerler Türkiye'deki genç sanatçıların hakkını veriyor. Ancak yurtdışındakiler çok başarılı ama hak ettikleri ilgiyi görmüyorlar. Onları takibe almak akıllıca olur.
Polonyalı sanatçı Pawel Althamer'in Venedik Bienali'nde sergilenen "Venetians" adlı enstalasyonunda yer alan bu heykellerden
İsim