X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Rekabet tedarik zincirinde olacak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Rekabet tedarik zincirinde olacak

  • Giriş Tarihi: 22.9.2013

Bülent Ünsal (Oracle): Teda rik zinciri yönetimi, satış ve pazarlama kadar göz önünde olmasa da şirketin toplam bilançosunu etkiliyor. Talebi doğru tahmin etmek ve tam zamanında ulaştırmak gerekiyor. Tedarik zincirinden artık değer zinciri kavramına geçmiş durumdayız.

Can Yapan (PwC): Tedarik zincirinde doğru planlama kadar esneklik de önem kazanıyor. Alandaki lider şirketlerin ortak özelliklerinin başında tedarik zincirini stratejik değer olarak görmek, esneklik-maliyet-sevkiyat optimizasyonu sağlamak ve ürüne göre kendi tedarik zincirlerini farklılaştıracak unsurlar kullanmak geliyor.

Koray Günyaşar (Yakala. co): E-ticaret alanında geleneksel tedarik zinciri yapıları çalışmıyor. Çünkü üretim aşaması ortadan kalkmış oluyor ve daha çok dağıtıma yoğunlaşılıyor. Son tüketici kendisine zamanında ve eksiksiz ulaşılmasını istiyor. Bu yönde çaba sarf etmeyen firmalar kaybediyor.

İsmail Karakış (Deloitte): Pazarlama dünyası değiştikçe tedarik zinciri yöneticileri de gelişmek durumunda. Tek başına iyi bir ürün üretmek yeterli değil, onu doğru zamanda ve doğru şekilde ulaştırmak gerekiyor. Türkiye'de üretimde yalınlaşma, müşteri ilişkileri, pazarlama gibi konular oldukça iyi durumda, şirketler arası rekabet tedarik zincirinde açılıyor. "Müşteri İlişkileri Yönetimi" kavramı yerini "Tedarikçi İlişkileri Yönetimi'ne" bıraktı. Gelecekte rekabet, tedarik zincirleri arasında olacak.

Mesut Mert (Microsoft): Tedarik zincirinin aslında iki ayağı var. Birincisi yönetim diğeri ise bilişim tarafı. Bilişimin işlevi bu alanda en etkin nasıl olunabileceğini bulmaktır. Doğrudan etki üretkenlik ve hız üzerinden oluyor, bu da dolaylı olarak kârlılığı etkiliyor.

Tolga Baloğlu (PwC): Tedarik zinciri konusunda eğitim veren bir üniversite yok. 2023 hedefleri için bu konuda insan kaynağına eğilmek gerekiyor.

Arda Karaçelebi (PwC): İnternet üzerinde yapılan bir değişikliğin fiziksel ortama taşınması çok daha fazla vakit alıyor. Bu konuda insan faktörü ve kültür değişimi de devreye giriyor. Şirket fonksiyonları arasındaki ilişkilerin dönüşümü ve koordineli hale gelmesi şirketin toplam performansını büyük ölçüde etkiliyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.