X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Dijital reklam pazarı yüzde 30 büyüdü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Dijital reklam pazarı yüzde 30 büyüdü

  • Giriş Tarihi: 26.9.2013 12:47 Güncelleme Tarihi: 26.9.2013 13:24

IAB Türkiye dijital reklam yatırımları raporu, internetin 2013'ün ilk altı ayında 2012'nin aynı dönemine göre yüzde 30 büyüyerek 541.8 milyon liraya ulaştı.

40 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB'nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye, 2013'ün ilk 6 aylık dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Buna göre dijital geçen yılın ilk yarısına göre %30 büyüdü.

IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2013/6 Raporu'na göre;

• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 541.8 milyon TL,
• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan "Display Reklam Yatırımları"; 215.3 milyon TL,
• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan "Arama Motoru Reklam Yatırımları"; 266.8 milyon TL,
• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS'den oluşan "Mobil Reklam Yatırımları" 19.8 milyon TL,
• İlan sayfaları reklam yatırımları 34.5 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 5.4 milyon TL olarak gerçekleşti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.