İkinci Dünya Savaşı'nda İtalyan donanma personeline zamanı bildiren ünlü saat markası Officine Panerai, Türkiye'ye Nişantaşı'nda açtığı lüks butikle adım attı. Richemont çatısı altındaki marka, küresel pazardaki 55'inci mağazasını İstanbul'da açarak büyüme yönünde önemli bir adım etti. Ürünlerini 14 bin ile 460 bin lira arasında satan firmanın Marka Müdürü Milvin George, "Türkler kaliteden çok iyi anlıyor, milyonluk saatleri rahat satarız" diyor. Yıllardır Nişantaşı'nda mağaza aradıklarını anlatan George, şunları söyledi: "Türkiye, ekonomisi en parlak ülkelerden biri. Bu pazara büyük önem veriyoruz. Ülkenin ekonomik büyümesini yakından izliyoruz. Genellikle bir ülkenin 3 şehrinde aynı anda mağaza açmayız. Ancak Türkiye bunu kaldırır. Yer bakıyoruz. İzmir ve Ankara'da mağaza açmayı düşünüyoruz." Sınırlı üretim ve satış yapan şirketin Nişantaşı mağazasında sadece 60 ürün bulunacak. Koleksiyonerlerin gözdesi markanın İstanbul butiğinin açılışına gelen Milvin George ile SABAH için görüştük.
Türkiye 3 mağaza kaldırıR
2013'ü nasıl geçiriyorsunuz? 2013 çok iyi geçti. Durgunluk dönemini atlattık. Yenileriyle butik sayımız 50'yi aştı.
Türkiye'ye gelmek için neden bu kadar beklediniz?
Araştırmalarımız sonucunda Türkler'in sokakta alışverişi sevdiğini öğrendik. Bu bilgiler doğrultusunda Nişantaşı'nda uzun süre yer aradık. İyi bir lokasyonda mağaza bulmamız zor oldu. Bu tam dört yılımızı aldı.
Pazarın lüks tüketim potansiyelini nasıl buluyorsunuz?
Türkiye enteresan bir büyüme yaşıyor. Bulunduğumuz sokakta dahi dünya markalarını görebiliyoruz. Türkiye'de son yıllarda lüks tüketimde yaşanan büyük başarı yadsınamaz. Türk insanı kaliteyi seviyor. Bence diğer markalar da gelmeye devam edecek.
Türkiye'deki lüks pazarını nasıl buluyorsunuz?
Çok gelişen bir lüks pazarı olduğunu görüyoruz. Bunun en güzel tarafı, kültür ve sanatla da harmanlanmış olması. Sanatı destekleyen bankalar var. İstanbul'da sürekli sanatsal organizasyonlar yaplıyor. Aynı zamanda ülkede yüksek el işçiliğine büyük önem veriliyor. Bunlar lüks konusunda bizi çeken unsurlar oldu. Türkiye hiçbir kaynağa mecbur kalmadan kendi başına ilerleyebilecek kadar büyük bir ülke.
Diğer ülkelerle kıyaslayınca artıları neler?
İlgilendiğimiz ülkelerle karşılaştırdığımızda genç, ayakları üzerinde durabilecek bir yapısı var. Sanat ve bilimde ciddi anlamda gelişmeler var. Bu da çok sevindirici.
İstanbul'a özel saat
Türkiye'de bildiğiniz koleksiyonerler var mı?
Büyük holding patronları var. Ayrıca Cem Yılmaz, Tarkan, Ata Demirer'in de olduğunu öğrendim.
Bu pazara özel saat üretmeyi düşünüyor musunuz?
Evet, üretimi 1 yıl sürecek. Şu anda hazırlanıyor. Türkiye'deki yıldız haritasını görebileceksiniz. İstanbul'a özel olacak. Arkasında İstanbul yazıyor ve alan kişinin ismini de yazabiliyoruz. 200 bin liraya satılacak. Arkasında güneşin doğuşu ve batışının yanı sıra ne zaman duracağını da gösterecek.
Türkiye satışlarda ilk 10'da
Komşu ülkelerde yaşanan sıkıntılar sizi ürküttü mü?
Asla... Hindistan, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türkiye'den sorumluyum. Bu bölgelerdeki hareketlenmeleri normal karşılıyorum. Bunlara alışkın olduğumuz için bizi şaşırmadık. Çok farklı kültürden oluşmuş toplumlar oldukları için bunlar yaşanıyor. Sonunda olumlu sonuçları olacak. Türkiye büyüyen gelişen genç bir yapı. 70 milyondan fazla nüfusu var ve bizim kesinlikle burada olmamız lazım.
En fazla satış yaptığınız ülke neresi?
Birleşik Arap Emirlikleri ve Hindistan. Türkiye ise ilk 10 arasında diyebiliyoruz.
KÖKLÜ TARİHİ OLAN BİR MARKA
OffIcIne Panerai, saatlerini aksesuvardan çok bir yaşam tarzı olarak tanımlıyor. Üretimine 20'nci yüzyılın başlarında Floransa'da başlanan Officine Paneria, şıklığının yanı sıra dayanıklılığıyla da dikkat çekiyor. Koleksiyonerlerin elinde mükemmel kondüsyonda 70-80 yıllık vintage modellerin olduğu biliniyor. 1938'te yepyeni bir tasarımla ortaya çıkan Offcine Panerai, dayanıklılığı ve fonksiyonelliği sayesinde İtalya ordusunun kol saati tedarikçisi haline geliyor.