X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tüketiciye müjde!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tüketiciye müjde!

  • Giriş Tarihi: 5.10.2013

Rize'de özel bir bankadan kredi çeken vatandaş, yeniden yapılandırma için ceza kesen finans kurumunu mahkemeye verdi. Tüketici, kesilen masrafları geri aldı

Ücret ve komisyonlar konusunda yargı kararlarını dikkate almak istemeyen bankalara kötü bir haber daha geldi. Rize'de özel bir bankadan 60 ay vadeli 42 bin liralık tüketici kredisi çeken bir vatandaş, faizlerin düşmesi üzerine yeniden yapılandırma istedi. Banka vatandaştan 684 lira erken ödeme komisyonu, 171 lira ödeme planı değişikliği ücreti ve dava konusu olan bin lira konut kredisi dosya masrafını aldı. Vatandaş, bankayı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne şikâyet etti. Heyet, vatandaşı haklı buldu. Kararın hukuka aykırı olduğunu öne sürerek mahkemeye başvuran banka umduğunu bulamadı. Mahkeme, kredilerde yapılandırma işleminde bankaların hiçbir şekilde "masraf" adı altında ücret talep edemeyeceği kararına vardı. Tüketiciden talep edilen kredi dosya masrafı da iade edildi. Kararda, işlemin yasalara aykırı olduğu ifade edildi. Bankaların 60 kaleme çıkardığı komisyon ücretleri konusunda her gün yeni bir karar çıkıyor.

BDDK da takip ediyor
Yeni
Tüketici Yasa tasarısıyla bankaların ücret ve komisyon gelirlerine çeki-düzen verilmesi konusunda Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na yetki veriliyor. BDDK yargı kararlarını dikkate alarak düzenleme yapacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.