X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Dün bindiremiyorduk bugün indiremiyoruz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Dün bindiremiyorduk bugün indiremiyoruz

  • Giriş Tarihi: 4.11.2013

'a olan yoğun ilgiyi "Dün trene bindiremiyorduk, şimdi indiremiyoruz" diye yorumlayan TCDD Genel Müdürü Karaman, trenle ilgili eleştirileri ve iddiaları yanıtladı

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman ile enine- boyuna Asrın Projesi 'ı konuştuk.
Marmaray'a kaç kez bindiniz?
Sayısını unuttum… Testlerden itibaren yüzlerce kez bindim. Sabah sekizden akşam 24'e kadar...
Nasıl bir duygu?
Çocukluğumdan itibaren trene binerim. Sonra demiryolları genel müdürü oldum. İşim gereği hem yurtiçinde hem de yurtdışında trenle yolculuk yaptım. Ama şunu söyleyim: Marmaray başka… Denizin altından gidiyorsunuz. Bir adımda Asya, bir adımda Avrupa…Bir de bu işin vatandaşlarımız adına gurur verici tarafı var. Sadece ben değil, o yüzlerdeki anlamı okuyun, son üç günde taşıdığımız 1 milyona yakın yolcunun yüzünü izleyin, o gururu göreceksiniz.
1 milyon yolcu çok iyi bir rakam...
Eskiden insanları trene bindirmeye zorlanıyorduk, şimdi indirmekte zorlanıyoruz. Sabahtan akşama kadar defalarca trende bir karşıdan diğerine geçen, istasyondan ayrılmayan yolcularımız var. Ama olsun. İstanbul uzun süre Marmaray'ı bekledi. Bunu yadırgamıyoruz. Sadece izdiham olmasın, yoğunluk bizi sevindirir. Bu yoğunlukta ilk günler ücretsiz olmasının da payı var tabii…

SERTİKİFASI ALINDI


Açılış uluslararası zirveye dönüştü nerdeyse, devlet adamları, bakanlar…
Tabii, bu proje sadece İstanbul'u ilgilendirmekle kalmıyor. Aynı zamanda Asya'nın doğusundan Avrupa'nın batısına, modern ipek demiryolu koridorunda bulunan her ülkeyi ilgilendiriyor. Onun için ilginin böyle yoğun olması normal… Türkiye bu koridorun en etkin ülkelerinden biri haline geliyor. Eskiden Türkiye'de demiryolu olup olmadığını bilmeyen ülkeler bizim projelerimizi gıptayla izliyor.
Erken açıldı iddialarına ne diyorsunuz?
Bu tür projelerin erken açılması diye bir şey olmaz. Firma yapar, yaparken denetler, raporlar, işi teslim eder, siz kabul edersiniz. Müşavir firma, 'tamam oldu' diye rapor verir, işletmeye almak için uluslararası sertifika gerekir.
Alındı mı bu sertifika?
Elbette alındı. TÜVSÜD-RAİL sertifikalandırdı.
Peki ne olur deprem olsa?
Marmaray şu anda olabilecek en yüksek depremde bile hasar göremeyecek kadar güvenli… Allah korusun, İstanbul'da taş üstünde taş kalmayacak ki, Marmaray o zaman riske girecek… Bu da kıyamet demek…
İzmir'de işletilen İZBAN'dan farkı ne?
Orada deniz altından geçmiyor, burada geçiyor. Burası işin doğası gereği mimari özelliği, inşaat teknikleri açısından dünyada pek örneği bulunmayan, yoğun teknoloji kullanılan bir sistem… İleride ipek demiryolu koridoruna bağlanacak… Gece yük trenleri de geçecek buradan…
Açılıştan sonra çok eleştiri geldi...
İlk günkü yoğunluktan sonra çıkan çatlak seslere üzüldüm. Marmaray hakkında önyargılı yaklaşımı yıkıp burayı herkesin görmesini tavsiye ediyorum.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.