X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER BMC’de üretim başladı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

’de üretim başladı

  • Giriş Tarihi: 6.11.2013 11:31 Güncelleme Tarihi: 6.11.2013 16:30

100 işçinin işbaşı yaptığı ’de gözler, tarafından sözlü olarak çıkılacağı açıklanan 26 Kasım'daki ihaleye çevrildi.

yönetimindeki 'de Kurban Bayramı sonrası çarklar yeniden dönmeye başladı. 100 işçinin işbaşı yaptığı BMC'de gözler, TMSF tarafından sözlü olarak çıkılacağı açıklanan 26 Kasım'daki ihaleye çevrildi.

Bağımsız bir denetim şirketi tarafından 950 milyon lira değer biçilen BMC için 26 Kasım 2013'te ihaleye çıkılacak. Çukurova Grubu'nun borçlarından ötürü yönetimi 17 Mayıs 2013 tarihinde Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'na (TMSF) geçen Türkiye'nin yüzde 100 yerli sermayeli tek ticari araç üreticisi BMC'de Kurban Bayramı'ndan sonraki hafta çarklar yeniden dönmeye başladı. 100 işçinin iş başı yaptığı BMC'de gözler 26 Kasım'da çıkılacak ihaleye çevrildi.

BMC'de örgütlü Türk Metal Sendikası İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Halil İbrahim Tosun, bağımsız bir denetim şirketi tarafından 950 milyon lira değer biçilen BMC'nin 26 Kasım 2013 tarihinde TMSF tarafından ihaleyi çıkarılacağını bildirdi. Tosun, "Plan, program o yönde. Ancak yetişip yetişmeyeceği belli değil. Resmi olarak açıklanmadı ancak, TMSF tarafından sözlü olarak 26 Kasım 2013'e yönelik ihale takvimi hazırlandığı telaffuz edildi" dedi.

İhalede BMC'nin varlığının önemli olduğunu, sermayedarın kim olduğunun ise önemli olmadığını ifade eden Tosun, BMC'yi üretim yapacak birilerinin almasının en büyük temennileri olduğunu söyledi. Tosun, "Ahmet almış, Mehmet almış bizim için çok önemli değil, yeter ki birileri alsın ve sahiplenme duygusuyla yeni projelerle üretime ivme katsın" diye konuştu.


3 AYLIK KAYIP SÜRE OLDU

Tosun, TMSF'nin BMC'ye el koyduktan sonra üretimi durmuş halde satamadığını ve 3 aylık kayıp bir süre olduğunu, daha sonra üretim yaparak satmanın daha mantıklı olacağı düşüncesinin onlarda da oluşması sonucu şu anda fabrikayı çalıştırma yönünde girişimlerin olduğunu kaydetti. Bu düşünce sonucu hem yan sanayi hem de kendileriyle anlaşmaya varıldığını ve Kurban Bayramı'ndan sonraki hafta üretimin başladığını anlatan Tosun, ellerindeki yarı mamul Kirpi'leri yapmak için 100 işçinin işbaşı yaptığını kaydetti. Tosun, Savunma Sanayii'nden yeni siparişlerin de alındığını, parçalar geldikçe çalşan sayısının da peyderpey artacağını ve yaklaşık 1.200 işçinin beklemede olduğunu belirtti.


BMC ÇOK ÖNEMLİ AŞ VE İŞ KAPISI

Tosun, "Biz çalışan kesim olarak BMC'nin bir an önce tam kapasite ile üretime geçmesini ve ülke ekonomisine kazandırılmasını istiyoruz. Çünkü BMC'nin varlığı sadece BMC ile doğru orantılı değil, yan sanayisi ile bakıldığında çok önemli aş ve iş kapısı. Bir an önce çalıştırılmasında fayda var. Çalışanlar olarak yaklaşık 18 aydır büyük fedakarlıklara göğüs gerdik.Tek amacımız, aşımızı ve işimizi tekrar kazanmak. İnşallah fedakarlığımızın karşılığını işimize tekrar kavuşarak elde ederiz" şeklinde konuştu.


BMC'NİN TEDARİKÇİSİ FİRMALAR ZOR DURUMDA

İzmir Ticaret Odası Oto Yedek Parça Meslek Komitesi Başkan Yardımcısı Kasım Gündüz de Oda Başkanı Ekrem Demirtaş'tan TMSF'nin BMC için oluşturulan yönetim kurulunda bir temsilcilerinin yer alarak danışmanlık hizmeti vermeyi ve yol gösterici olmasını talep ettiklerini söyledi. Gündüz, BMC'nin tedarikçisi firmaların zor durumda olduğunu, amaçlarının İzmir'deki firmaların tekrar tedarik zincirinde yeralmasını sağlamak olduğunu söyledi. BMC'nin tekrar üretime kazandırılmasını sürecinde danışmanlık hizmeti vererek bu işin içinde olmak istediklerini ifade eden Gündüz, "İşçiler kadar tedarik zincirinde yer alan firmaların da alacağı var. Hem bunların ödemelerini bir plana koyalım, hem de onlara tedarikle ilgili mal satışı sağlayalım istiyoruz" diye konuştu.


'İHALEYİ KAZANACAK FİRMA FABRİKAYI ÇALIŞTIRIP İŞİ BÜYÜTMELİ'

BMC'nin en büyük tedarikçilerinden Tiryakiler Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Tiryaki, BMC'nin bölgenin tek otomotiv sanayi olduğunu, çalışmamasının Türkiye ekonomisi için büyük kayıp olduğunu söyledi. İhaleyi yerli ya da yabancı sermayenin kazanmasının önemli olmadığını vurgulayan Tiryaki şunları söyledi:

"Önemli olan tesisi çalıştırıp işi büyütmek. Bugün yeterli paranız da olsa tekrar böyle bir tesisi kuramazsınız. BMC'nin yetişmiş insanı, bilgi birikimi, know-howı zaman içerisinde oldu. Bu bakımdan fabrikanınçalışması ülke ekonomisi açısından çok yararlı. İhalede rakamdan ziyade çalıştıracak insana önem verilmeli. Umarız uygun bir kurum alır, istihdam yaratır, geçmişten kalan borçları öder ve ülkemize vergi olarak katkı sağlar. Böylece ekonomiye de katkı sunulur."

Kaynak: Arzu Alp/Dünya

kalan karakter 1000

ALPSALAN ALPSALAN

BMC DEKİ RAHATLIK TRANSİTTE BİLE YOK HANTAL ARAÇ 100LÜK 80LİK VARDİ ŞİMDİ60LIK VAR HEPSİNE 1000 ÇEKER ILOVE YOU BMC YANİ

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 18.12.2013 19:25
Hasan Hasan

Suan 2009 model bmc megastar sahibiyim hergün yapandan dua ediyorum bana 100bin tl lik araba aldırmadıkları için

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır2
cevapla 14.11.2013 18:36
Yaman Yaman

Bmc yi görmek istiyoruz biz megastarı cok sevdik

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 13.11.2013 09:28
bmc doktoru bmc doktoru

yaman kardeş gerçekmi sölüyorsun şakamı yapıyorsun .....

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır2
cevapla 20.11.2013 21:26
vatansever vatansever

bence BMC yi devlet sahiplenmeli.yerli otomobil gibi projelerin başlangıç yeri olmalı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır0
cevapla 06.11.2013 20:10
CENGİZ CENGİZ

NİYE HİÇ TALİPLİSİ YOK

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 06.11.2013 17:44

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.