X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uçak da hızlı tren de rakibimiz değil
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uçak da hızlı tren de rakibimiz değil

  • Giriş Tarihi: 12.11.2013 09:06 Güncelleme Tarihi: 12.11.2013 09:09

Genel Müdürü , ulaştırma sektörünün genel durumundan Metro Turizm'in gelecek planlarına, 'ın taşınmasından yerli otobüse kadar birçok konuda değerlendirmelerde bulundu.

Ciro büyüklüğü ve taşınan yolcu sayısı açısından Türkiye'nin en büyük karayolu yolcu taşıma şirketi konumunda olan 'in 2013 yılında hedeflere paralel bir şekilde büyüdüğünü anlatan Metro Turizm Genel Müdürü Umut Kahraman, 22 milyon yolcuyu sene sonuna kadar taşıyacaklarını söyledi.

Ulaştırma sektöründe hava, deniz ve demiryollarında yaşanan kıyasıya rekabete rağmen kendilerinin pazar paylarını korumaya devam ettiğini belirten Kahraman, 12 saati aşan yolculuklarda havacılık şirketlerine kaptırdıkları yolcuya da kısa mesafede açtıkları alternatif hatlarla dengelediklerini vurguladı. Kahraman, karakteristik otobüs müşterisinin bagajlı yolcu olduğunu ve havayolunu tercih etmediğini ifade ederek "Mesela İstanbul-Ankara hattında çok ciddi uçak seferi olmasına rağmen bizim işimiz bundan hiç etkilenmiyor. Sadece bayramda bu hatta karşılıklı 200 sefer yaptık. Normal zamanda da karşılıklı 70 sefer yapıyoruz. Türk Hava Yolları iç hatlarda senede 17 milyon yolcu taşırken biz 22 milyon yolcu taşıyoruz" dedi.


"DEMİRYOLU İÇİN GİRİŞİMLERİMİZ SÜRÜYOR"

Havayolunu direkt olarak rakip görmediklerini kaydeden Kahraman, İstanbul-Ankara hızlı treni konusunda endişe taşımadıklarını belirtti. Kahraman, "Son 10 yılda hükümetin ulaşım politikası çerçevesinde deniz, hava ve demiryollarına ağırlık veriliyor. Biz de ulaşım modlarının entegrasyonundan yanayız. Trene, uçağa, gemiye gidecek yolcunun kısa mesafeli transferlerini otobüs yapıyor, buna talibiz. Demiryolunda yer alma konusunda da şirket olarak girişimlerimiz sürüyor. Taşımacılığın her alanında var olmayı Metro Turizm olarak politika edindik. Fırsatları değerlendirip demiryolu taşımacılığıyla da ilgileniyoruz" diye konuştu.


"OTOGARDAN MEMNUNUZ"

İstanbul ı'nın taşınmasıyla ilgili tartışmaları değerlendiren Kahraman, otogarın konumundan memnun olduklarını belirterek "Bayram en pik zamandır. Bayram yoğunluğu baz alarak otogar yatırımı yapılmaz. Ufak tefek eksiklikleri olmakla birlikte bulunduğumuz otogardan memnunuz" dedi. Harem'in taşınmasını da istemediklerini kaydeden Kahraman, feribotun kalkış ve varış noktasının yanında olması sebebiyle "Harem olmazsa olmaz, konum itibariyle en ideal yer. Oradan otogar taşınsa bile bir nevi cep şeklinde oranın hizmete devam edeceğini düşünüyorum" dedi.


ALİ BAYRAMOĞLU ORTAKLIĞI

Bab Group'un kurucusu, eski milletvekili ve eski MÜSİAD Başkanı Ali Bayramoğlu'nun Metro Turizm'e ortak olduğunun açıklamasının ardından kısa süre sonra ortaklık görüşmelerinin sona erdiği kamuoyuna duyurulmuştu. Ortaklık çalışmalarının "ticari görüşlerin birbirine uymaması" sebebiyle sonlandırıldığını söyleyen Kahraman, "Ali Bey'le hiçbir kırgınlığımız veya sözlü tartışmamız olmadı. İki medeni grup olarak birleşme niyeti sona erdi ve dosta ayrıldık. İş yapış tarzımızdaki farklılıklar dışında herhangi bir neden yoktur" dedi.

Metro Turizm'in rekabet hukukunun elverdiği ölçüde büyümeye devam edeceğini vurgulayan Kahraman, şirket satın alma ve birleşmelerinin görülebileceğini belirterek rakiplerinin de benzer adımları atmalarını beklediklerini belirtti.


10 NUMARA YAĞ SORUNU

10 numara yağın sektörün acı bir gerçeği olduğunu anlatan Kahraman, kendilerinin grup iştiraki olan Mepet Petrol vasıtasıyla hem şirket araçlarında hem de kiralık araçlarda lisanslı akaryakıt kullandığını ifade etti. Alınan tedbirlerle 10 numara yağ kullanımının önemli ölçüde azaltılmasına rağmen hala sektörde bu faaliyete devam edenlerin olduğunu kaydeden Kahraman, "Bizde de zaman zaman bireysel araçlarda kullananlar olunca sözleşmelerini feshettik. Mazot fiyatlarında artış sebebiyle bireysel otobüsçü 10 numara yağ ve kaçak mazot kullanımına gidiyor. Hava ve denizyoluna akaryakıtta sağlanan vergi teşviklerinin karayoluna da sağlanması durumunda 10 numara yağ sorunu çözülür" diye konuştu.


YERLİ OTOBÜS

Uzun süredir tartışılan yerli otomobil üretiminin yanında yerli otobüs markasıyla ilgili görüşlerini paylaşan Kahraman, "Mercedes ve Man Türkiye'de üretim yapıyor. Adana'da üretim yapan Temsa'nın motor gibi parçalarını ithal olmasının yanında işçiliği Türk. Bu markaları yerli marka olarak görüyoruz. Tamamen yerli otomobil gibi tamamen yerli bir Türk otobüs markası çıkarsa Temsa'ya verdiğimiz destek gibi onlardan da araç alırız" dedi.


YOLCU ŞİKAYETLERİ

Müşterilerin şikayetlerini çözmek için 24 saat çalışan güçlü bir müşteri hizmetleri departmanları olduğunu ifade eden Kahraman, taşıdıkları yolcu sayısına oranla çok fazla şikayet almadıklarını ve karşılaşılan sorunların da büyük bir titizlikle çözüme kavuşturulduğunu söyledi. Kontrol denetim ekipleri ve gizli yolcu uygulamasıyla hizmet kalitesinin yükseltilmeye çalışıldığını anlatan Kahraman, basına yansıyan namaz molası verilmediği için yolcuların mağdur edildiği şeklindeki haberlere de açıklık getirdi. Kahraman, "Bütün yolcuların dini hassasiyetlerine özen gösteriyoruz. Kış aylarında namaz vakitleri arasındaki süre azalıyor. Konya'da bir grup yolcumuz namaz için mola haricinde aracın durmadığı şeklinde şikayette bulundu ve bu durumu protesto etti. Aslında, şoförü de beş vakit namaz kılan bir araçta, yolcumuz sabah namazının vaktinin çıkmasına 1.5 saat kala aracı durdurmak isteyince münferit olumsuz bir durum yaşandı. Yolcumuzla da görüşüp sorunu tatlıya bağladık. Haberi yapan gazetede de tekzibimizi yayınlattık. Firma olarak hem otobüslerimizde hem de tesislerimizde vatandaşlarımızın hassasiyetlerine çok dikkat ediyoruz" diye konuştu.


30 MİLYON YOLCU TAŞIYACAK

Metro Genel Müdürü Kahraman, yolcu taşıma hedeflerinin 2014 yılı için 25 milyon, 2015 yılı için ise 30 milyon olacağını belirterek Passenger Card isimli sadakat kartının özelliklerini artırmak için bankalarla görüşmelerinin sürdüğünü sözlerine ekledi.

Sabah.com.tr

kalan karakter 1000

cihan özçelik cihan özçelik

siz bir kere vatandaşı bilet aldığı yerde indirin...başka yerde değil.kötü bir taşıma şirketisiniz...

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır3
cevapla 12.11.2013 10:57
sergei sergei

tam bir belediye otobüsü zihniyeti ile çalışıyor metro.yani berbat ötesi bir firma.kimseye tavsiye etmiyorum.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır3
cevapla 12.11.2013 10:01

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.