X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Her işte büyümeyi başardı!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Her işte büyümeyi başardı!

  • Giriş Tarihi: 18.11.2013

Demsa Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Demet Sabancı Çetindoğan, 14'ün üzerinde markaya ve 150 mağazaya ulaştıklarını, televizyondan alışverişin de hızlanmasıyla yılı grup olarak yüzde 25 büyümeyle kapatacaklarını söyledi

Özellikle perakendede Harvey Nichols ve birbiri ardına Türkiye'ye getirdikleri önemli markalarla büyüyen DEMSA Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Medyasa Yönetim Kurulu Başkanı Demet Sabancı Çetindoğan, Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'ın A Haber'de yayınlanan İş'te Hayat programına katıldı. Çetindoğan, bu yılı 150 mağazayla kapatacaklarını, Galeries Lafayette'i 2015'te Çamlıca'da açacaklarını ve Zaha Hadid'in çizdiği müzeyi de 2016 başına yetiştirmeye çalıştıklarını anlattı.
Televizyonda alışveriş kanalınızı açalı bir yıl oldu. Nasıl bir gelişme gösterdi?
Asya'nın dalında bir numarası olan Koreli ortaklarımızla açtık bu kanalı. Onların 30 milyar dolarlık bir ciroları var. Demsa'dan dolayı perakende işindeyiz ve dünyada internetten alışveriş çok hızlı bir şekilde büyüyor. Biz de içinde olmak istedik. Televizyonu kurarken satış ağı olarak interneti de kurduk. Epey yol aldık. 130 kişi çalışıyor şirkette.
Pazarlama yönteminden etkilenmiştim. Her ürünü tek tek anlatıyor musunuz televizyonda ve internette?
Özellikle teknolojik ürünler için ideal bir ortam. Bir ürünün bütün teknik özelliklerini 20 dakikada öğreniyorsunuz. Düşünün normalde bir teknoloji ürününü dükkandan satın alırken satış temsilcisinin fazla detaya inmesi mümkün değil. Her ürünü tanımayabilir.
Bu açıdan bu kanal çok faydalı.
Televizyondan ürün satın alan tüketicinin profili nasıl?
Daha çok 45 yaş üzeri müşteriler televizyondan satın alıyor.
Daha genç grup ise aynı ürünleri internetten satın alıyor.

YÜZDE 25 BÜYÜDÜK


Turizmde otel yatırımlarıyla da öne çıktınız...
Otel yatırımlarından önce turizm kanalı kurduk. Pera Palas'ı satın aldıktan sonra işletmesini Dubai merkezli otel zinciri Jumeirah'a verdik. Çok da memnunuz.
Maçka Oteli'nin ise yerini çok beğendik ve satın aldık. Oranın işletmesini Starwood Grubu'na ait lüks otel zinciri St.Regis ile yapıyoruz. 2014 yazına doğru açmış oluruz.
Eşiniz Cengiz Çetindoğan ile birlikte Sabancı Grubu dışında perakende sektöründe yatırım yaparak büyüdünüz. 2000 yılından bu yana neler oldu?
Demsa'yı 2000'de kurduk. Harvey Nichols gibi ünlü bir mağazayı Türkiye'ye getirdik. Perakendede çok boşluk vardı. Bir çok markayı Türkiye'yi ile tanıştırdık. 2013 yılını, 14'ün üzerinde marka ve 150 mağazayla kapatacağız. Geçen yıl 114 mağazamız vardı. Bu yıl yüzde 25'e yakın bir büyüme var grupta.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.