X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER "Banka tüketici danışma hattı" tuzağı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

"Banka tüketici danışma hattı" tuzağı

  • Giriş Tarihi: 2.12.2013 16:50 Güncelleme Tarihi: 2.12.2013 16:51

Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, kredi kartı aidatı, komisyon, dosya masrafı ve yapılandırma adı altında bankalarca yansıtılan kesintilerin geri alınabilmesiyle ilgili adeta yeni bir sektör oluştuğunu, "çeteler kurulduğunu" belirtti.

Tüketicileri arayanların kendilerini "banka tüketici danışma hattı" şeklinde tanıttığına dikkati çeken Ağaoğlu, "Ne yazık ki, bu tür tuzaklara düşen tüketici sayısı oldukça fazla" ifadesini kullandı.

Ağaoğlu, bankaların yansıttıkları onlarca haksız ve hukuksuz maliyetler yüzünden tüketicilerin mağdur edildiğini belirtti.

Bankalarca tahsil edilen bu ücretlerin haksız olduğuna yönelik yargı kararlarının Yargıtay tarafından onaylanması üzerine bazı kişilerin, bu bedellerin tahsilini sağlayabilecekleri gerekçesiyle tüketicileri tuzaklarına düşürüp haksız kazanç sağlamaya çalıştığını ifade eden Ağaoğlu, son günlerde bu tür şikayetlerin arttığını anlattı.

Vatandaşların cep telefonlarının numaralarını bir şekilde ele geçiren bu kişilerin, muhataplarına doğrudan arama ya da mesajla ulaştıklarını vurgulayan Ağaoğlu, şunları kaydetti:

"Kredi kartı kullanımlarının olup olmadığını veya tüketici kredisini kullanıp kullanmadıklarını soruyorlar. Tüketici bu konuda mağdur ise ücretlerin iadesi için yardımcı olacaklarını belirterek, belirli bir ücret istiyorlar. Aradıkları kişiye 10 yıl geriye dönük kredi kart aidatını alabileceklerini, bununla ilgili bir kereye mahsus 40 ila 100 lira arasında ücret tahsil edeceklerini belirtiyorlar. Konuşma sırasında tüketici, kredi kullanmış, dosya masrafı kesilmiş ve yapılandırma yapılmış ise bunların da geri alınabileceği belirtiliyor. Bunun için de 100 ila 300 lira arasında ücret talep ediliyor."

"TUZAKLARA DÜŞEN TÜKETİCİ SAYISI OLDUKÇA FAZLA"

Tüketicileri arayanların kendilerini "banka tüketici danışma hattı" olarak tanıttığına işaret eden Aydın Ağaoğlu, "Ne yazık ki, bu tür tuzaklara düşen tüketici sayısı oldukça fazla" ifadesini kullandı.

Söz konusu kişilerin vatandaşların sırtından haksız kazanç elde etme peşinde olduğuna vurgu yapan Ağaoğlu, şöyle devam etti:

"Kredi kartı aidatı, komisyon, dosya masrafı ve yapılandırma adı altında bankalarca yansıtılan kesintilerin geri alınabilmesiyle ilgili adeta yeni bir sektör oluştu, çeteler kuruldu. Telefonla aranan ve söz konusu kişilerin teklifini kabul ederek 40 ila 300 lira arasında ödeme yapan tüketicilere sadece bir zarf gönderiliyor. Zarfın içindeki belgeleri doldurup, bulundukları yerdeki hakem heyetlerine başvurmaları isteniyor. Bu belgelerin tamamı, tüketici örgütlerinin internet sitelerinde mevcut olup ücretsiz indirilebilmektedir."

Tüketicilerin bu tür dolandırıcılara itibar etmemelerini isteyen Ağaoğlu, derneği olarak bu konuda her yolu gösterdiklerini ve ilgili belgeleri ücretsiz verdiklerini söyledi.

kalan karakter 1000

GÜLCAN DALKAYA GÜLCAN DALKAYA

SEKTÖREL DANIŞMANLIK KREDİ KARTLARI İLE İLGİLİ ÖDEMELERİNİZİ SİZ HİÇBİRŞEY YAPMADAN ALIYORUZ DEDİ.DOSYA GÖNDERDİLER 89 TL KARŞILIĞI VE PTTDEN İADELİ TAAHÜTLÜ POSTA YOLLAYIN DEDİLER BENDE BU İŞLEMLERİ SİZ YAPACAKTINIZ NEDEN BEN YAPIYORUM DEDİĞİMDE ARKADAŞLAR YANLIŞ BİLGİ VERMİŞLER İSTERSENİZ AVUKATLARIMIZ YAPAR VEKALET VERİN BANKALARDAN ALACAGINIZ % 20 AVUKATA VERİN YAPSINLAR DEDİLER ONADA TAMAM DEDİM FAKAT AVUKAT FALAN ARAMADI 6 AYDAN FAZLA OLDU..PARAMI TALEP EDİYORUM ARAYAN YOK TAMAM DEYİP ARAYACAGIZ DİYORLAR ARAYAN YOK.ANLAYACAĞINIZ BANKALARDAN DAHA DOLANDIRICILAR.KOYMUŞLAR 2 TANE GÜVENİLİR SUNUCUYU REKLAMA İNSANLARI DOLANDIRIYORLAR..

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 15.01.2015 13:46
ihsan küce ihsan küce

bayraklı belediyesi benden haraç istiyor ne yapmam gerekiyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır2
cevapla 19.11.2014 10:40
hakan hakan

iyi çalışmalar bir hafta önce beni İstanbul danışmanlık diye dbir yerden arayıp daha önce kredi yada kredi kartı kullandınızmı dediler ve evet dedim masrafını geri alıp bana ödeyecekleriniz söylediler başka kullanan varmı ailenizde dediler annemin olduğunu söyledim ve onun adına ve benim adıma cep numara mesaj geldi en yakın ptt şubesine evrakları gönderdik doldurup bize yollayın diye dosya başı da 190 lira para istediler acill dönüş yaparmısınız ne yapma

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır4
cevapla 08.09.2014 21:11
can can

doya masraflarını alımı icin insanları kandıran danısmanlık şirketleri adı altında sahtekarlara dikkat edelim.gonderilen 5 6 adet fotokopiye 447 tl alıp banka magdurlarını birde bu sahtekarlar kandırıyor lutfen bu tuzaklara dusmeyelim

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 25.08.2014 23:03
tolga tolga

peki bu konuda ne yapmamız gerekiyor bu tuzaklara karşı benimde başıma geldi çünkü.0212 9299532 nolu numaradan arandık

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 21.05.2014 21:04

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.