X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hidrojen savaşı 2015'te
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hidrojen savaşı 2015'te

  • Giriş Tarihi: 2.12.2013

'Hidrojen savaşı' 2015'te Japon ve Koreli firmalar arasında çıkacak. Toyota, Honda ve Hyundai ilk hidrojen yakıtlı araçlarını 2015'te satışa sunacak

Otomotivde 'hidrojen savaşı' için geri sayım başladı. Hidrojen konusunda öncülük yapan Japon ve Güney Koreli firmalar arasında yaşanacak savaş 2015'te patlayacak. Japon Toyota hidrojen yakıtlı ilk aracı FV'i, Honda ise FCEV modelini Japonya ve ardından ABD ile Avrupa'da satışa sunacak. Güney Koreli Hyundai ise ix-35 Fuel Cell modelini ilk olarak anavatanı, ardından ABD ile Avrupa'da tanıtacak. Toyota, 1992'den beri yakıt hücreli hibrit araç üzerinde çalışıyor. Kendi hidrojen yakıt hücresini ve yüksek basınçlı hidrojen tankını geliştiren Toyota'nın FCV konsepti, litre başına 3.0 kW ile dünyanın en yüksek güç yoğunluğuna sahip. 4 kapılı sedan otomobil FCV, bir depo yakıt ile ortalama bir Japon ailesinin bir haftalık elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji üretiyor.

İLK ARACI 2002'DE TANITTI
İlk nesil yakıt hücreli aracı FCX'i 2002'de tanıtan Honda, yeni nesil FCEV modelinin lansmanını 2015'te yapacak. Honda'nın yeni nesil aracı, dünyada yakıt hücresi, güç ünitesinin motor odasına yerleştirilmiş ilk uygulaması. Hyundai, ix-35 Fuel Cell modelinin seri üretimine 2015'te başlayacak. Marka, yılda 10 bin adet üretim hedefliyor.

Elektrikli otoya 'faks' benzetmesi
Düşük menzil ve sürekli şarj etme zorunluluğu nedeniyle elektrikli araçlar, geçmişin çok önemli teknolojik icadı 'faks' gibi geçici olarak görülüyor. Bu yüzden otomotivin geleceğinin hidrojen olduğu konuşuluyor.

100 km'de 10 euro
Hidrojen dolum maliyeti- Avrupa'da ortalama 100 km'de 10 euro. Hidrojenli araçlar yaklaşık 6 kg'lik bir depo ile 500 km'den fazla yol kat edebiliyor.

Egzozdan su çıkıyor
Hidrojenin havadaki oksijen ile tepkimeye girdiği sırada açığa çıkan enerjiyi, yakıt hücreleri elektrikli motora yönlendiriyor ve aracın hareket etmesi sağlanıyor. Bu tepkime sırasında iki hidrojen ve bir oksijen atomu sayesinde su elde ediliyor. Egzozdan sadece su çıkıyor. Böylece çevreye zarar vermiyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.