Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bankalarda ikna odası

Giriş Tarihi: 4.12.2013

Müşterilerin derdini dinlemek için her bankada oluşturulan tüketici hakları masası, 'ikna odası' gibi çalışıyor. Bankacılar, müşterileri "Dava açmayın kaybedersiniz" diye caydırmaya çalışıyor

Müşterilerinin açtığı davalarla baş edemeyen bankalar, çözümü 'ikna odaları' kurmakta buldu. Bu odalarda hakkını arayan müşterilere "Boş yere dava açmayın kaybedersiniz. Bir de üstüne avukatlık masrafı ödemek zorunda kalırsınız" denilerek davadan vazgeçirilmeye çalışılıyor. Söz konusu birim Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) ağustosta yayımladığı bir genelgeyle kuruldu. Her bankanın Tüketici Hakları Masası benzeri bir kurması, başına da bir genel müdür yardımcısı getirmesi zorunlu kılındı.

AMAÇ VAZGEÇİRMEK

Söz konusu uygulama, şikâyeti olan, haksızlığa uğradığını düşünen müşterinin muhatap bulmasını amaçlıyor. Bu amaçlanmasına rağmen uygulama tüketici açısından tam tersi sonuçlar doğuruyor. Çünkü birim yöneticisi olan genel müdür yardımcısının öncelikli amacı müşteriyi davadan vazgeçirmek. Bu da söz konusu kararın içinin boşalmasına neden oluyor.

BAĞIMSIZ ÜYE ATANMALI

Avukat İsmail Altay, bu birimlerin 'ikna odası' gibi çalıştığını vurgulayarak, "BDDK'nın genelgesi olumlu. Ancak sonuç alınması için bağımsız bir yönetim kurulu üyesinin atanması daha doğru olur. Çünkü bankacılar çalıştığı kurumun aleyhine çalışamaz" dedi.

OPSİYON DAVALARI HIZLA ARTIYOR
Avukat İsmail Altay, yüksek getiri vaadiyle opsiyonlu döviz mevduatı işlemlerinden zarar görenlerin arka arkaya bankalara dava açmaya hazırlandığını söyledi. Altay, söz konusu uygulamayla ilgili şu bilgileri verdi: "Dolar kuru tahminine dayanan bu uygulama için özellikle hesabında yüksek miktarda para bulunan yaşlı ve emekliler 'Hiç riskiniz yok' diyerek kandırılıyorlar. Finans bilgisi olmayan bu müşteriler, kaybetmeye mahkum olduğu için zararın tazmini talebiyle soluğu mahkemede alıyorlar."

BDDK'DAN KART BİLİNCİ İÇİN KAMU SPOTU
Kredi kartı taksitleriyle ilgili düzenleme yapan BDDK, bu ürünlerin bilinçli kullanımı, bankacılık işlemlerinde şifre güvenliği, tasarruf bilinci ve bütçe planlaması konularında üç kamu spotu hazırladı. Filmleri internet sitesinde yayımlayan BDDK, finansal tüketicilerin korunmasını sağlamak, eğitimi artırmak, finansal okur-yazarlığı yaymak ve tüketicilerin finansal kararlar alırken uygun bilgiye sahip olmasını hedefliyor. Bu amaçla kurum 45'er saniye süreli üç spot film hazırlandı. BDDK tarafından yapılan açıklamada, "Toplum yararına yönelik bahsi geçen üç kamu spotuna resmi internet sitemizden ulaşılması mümkün" denildi.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Bankalarda ikna odası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz