Dünya turizm pazarındaki payı her geçen gün artan İstanbul, Google'da hak ettiği yeri alamıyor. New York, Paris, Londra gibi şehirlerin arama motorunda 19 milyarı aşkın fotoğrafı bulunurken İstanbul'a ait fotoğraf sayısı 19 milyonu geçmiyor. Istanbul Photo Contest Kurucusu Nurdoğan Şengüler, İstanbul tanıtım fotoğraflarının Twitter, Facebook, Instagram gibi sosyal mecralarda daha fazla paylaşıldığında turizm gelirlerinin yüzde 500 oranında artacağını iddia etti. Şengüler, "Kültür ve Turizm Bakanlığı 2013'te tanıtım harcamalarına 90 milyon TL ayırdı. Çalışmaya katkıda bulunmamız için kentimizi daha fazla fotoğraflamamız gerekli" dedi.
"BEŞ YILLIK ANALİZ YAPTIK"
5 yıldır Taksim metrosunda 'Yabancı Gözüyle İstanbul Photo Contest' sergisi düzenlediklerini dile getiren Şengüler, bununla yabancıların İstanbul'da ilgi göskerdikleri noktalara dikkat çektiklerini belirterek, "Başbakan 2023 stratejisi koydu. Ona uygun konsept bizde var. Beş yıllık analiz yaptık. Tanıtım stratejimizi buna göre çizebiliriz" dedi.