X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER AB'nin çağrısına Türkler bakıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

AB'nin çağrısına Türkler bakıyor

  • Giriş Tarihi: 26.12.2013

Avrupalı şirketler çağrı merkezi hizmetini Türkiye'den almaya başladı. Hollandalı GDCC, İstanbul'da 30 masalık merkez açtı

ABD'nin çağrı merkezi hizmetini sunan Hindistan, Türkiye'ye model oldu. Türkiye, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin çağrı merkezi hizmetini üstlenmeye başladı. Hollandalı teknoloji şirketi GDCC, İstanbul'da çağrı merkezi açtı. GDCC'nin çağrı merkezi ilk etapta 30 masalık ekiple hizmet verecek. Şirketin İş Geliştirme Direktörü Sanne Krom, Türkiye'de Almanca, Hollandaca gibi dilleri ana dili gibi konuşan insanların sayısının yüksek olduğunu, bu nedenle İstanbul'u tercih ettiklerini söyledi.

2 BİN KİŞİ AVRUPA'YA ÇALIŞIYOR
Son dönemde Anadolu'ya yayılan çağrı merkezlerinin 70 bin kişiye iş imkânı sağlıadığını hatırlatan Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, son önemde yabancı dile yönelik çağrı hizmeti için Avrupalı şirketlerin Türkiye'ye yöneldiğini belirtti. Tarakçı, "Şu anda Türkiye'den Avrupa ülkelerine hizmet veren çağrı hizmeti çalışan sayısı 2 bine ulaştı" dedi. Tarakçı'nın verdiği bilgilere göre sektörün toplam hacmi 1.2 milyar dolar. Bunun 60 milyon eurosunu ise Avrupa ülkelerine yönelik çalışanlar oluşturuyor. Türkiye Çağrı Merkezi Pazarı-2013 araştırmasına göre, yabancı dil bilen sektör çalışanları içinde Almanca yüzde 46 ile birinci, İngilizce yüzde 44 ikinci, Flemenkçe ise yüzde 5 ile üçüncü sırada yer alıyor.