Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2014 programında yurtdışı pazarlardaki gelişmelere paralel ekonomik büyümenin dış talebi sırtlanacağını açıkladı. Bu amaçla imalat sanayisinin rekabet gücünü artıracak çalışmalara odaklanıldığını belirten bakanlık, ihracat pazarlarını geliştirmeye çalışırken sanayiciler de Türkiye'nin en büyük sorunun tanıtım olduğu görüşünde. Bu yıl 50'nci yaşını kutlayan Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik, Türk sanayi ürünlerinin yurtdışı pazarlarda değerlenmesi için top yekün bir lobi çalışması gerektiğini belirtti. Gedik, "Türkiye'nin gelişmekte olan ülkeler kategorisinde yer alması ihracatçıyı olumsuz etkiliyor. Sırf bu nedenle ürünlerimizin fiyatı aşağı çekiliyor. Bu da kâr marjımızı daraltıyor. Ülkemizin sanayi alanındaki çalışmalarını daha fazla anlatmalıyız" dedi. Türk ürünlerinin dünya pazarında belli bir statüsü olması gerektiğini vurgulayan Gedik, bunun için imaj danışmanlarından oluşan bir ekip kurulabileceğini ifade etti.
AVRUPA'YA ÖRNEK TESİSLER
Türkiye'deki fabrikaların Avrupa'ya fark attığını belirten Gedik, "Hendek'teki ikinci OSB'de 250 milyon TL'lik yatırımla kurduğumuz fabrikanın 100 milyon TL'lik kısmını tamamladık. Şimdi kaynak makineleri alanında ileri teknolojiyle bir yatırım planlıyoruz. Projeyi 2014'te tamamlayacağız. Bu yatırımımız da Avrupa'da örnek gösterilen tesislerden biri olacak" diye konuştu. Türkiye'de yerli otomobil üretimi konusuna da değinen Gedik, şöyle konuştu: "Savunma ve taşıma sektörüne olduğu gibi yerli otomobile de parça tedarik edebiliriz."
NİTELİKLİ İŞGÜCÜ SORUNU VAR
Gedik
, Türkiye'de nitelikli işgücünün işsizlikten daha önemli bir sorun olduğunu söyledi. Sanayici için nitelikli işgücünün ciddi problem olduğunu anlatan Gedik, "Biz bu sorunu Gedik Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu'nda yetiştirdiğimiz öğrencilerle aşmaya çalışıyoruz" dedi.